وزرای ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی و غیرنظامی به اوکراین گرد هم می‌آیند

وزرای ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی و غیرنظامی به اوکراین گرد هم می‌آیند
سه شنبه 8 آذر 1401 - 15:46

نشست وزرای امور خارجه کشورهای ناتو در بخارست رومانی برگزار می‌شود.

العالم - به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتایانش در ناتو در رومانی دیدار می‌کنند تا ارائه کمک‌های فوری و مورد نیاز اوکراین، از جمله تحویل قطعات الکتریکی برای شبکه انتقال برق ویران شده این کشور را افزایش دهند.

پیش از این نشست، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «در تلاش است از زمستان به عنوان سلاح جنگی علیه اوکراین استفاده کند» و متحدان ناتو و اوکراین «باید برای حملات بیشتر آماده باشند».

در نشست بخارست، پایتخت رمانی، احتمالاً ناتو تعهداتی جدید مبنی بر حمایت غیرنظامی از اوکراین مطرح خواهد کرد - از جمله تأمین سوخت، ژنراتور، تجهیزات پزشکی، تجهیزات زمستانی و دستگاه‌های پارازیت هواپیماهای بدون سرنشین.

مقامات گفتند که بلینکن در این نشست، کمک قابل توجه ایالات متحده را به شبکه انرژی اوکراین اعلام خواهد کرد.

سایر متحدان نیز به طور جداگانه احتمالاً ارائه تجهیزات نظامی جدیدی را برای اوکراین اعلام خواهند کرد - عمدتاً سامانه های دفاع هوایی که کی‌یف به شدت به دنبال دریافت آنها برای محافظت از آسمان خود بوده است - اما ناتو به عنوان یک سازمان، برای جلوگیری از کشیده شدن به یک منازعه گسترده تر با روسیه‌ی مسلح با سلاح‌های هسته‌ای، این اقدام را در دستور کار خود قرار نخواهد داد.

وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو به همراه همتای اوکراینی خود - دمیترو کولبا - همچنین افق‌های دورتر را مد نظر قرار خواهند داد.

استولتنبرگ در این خصوص روز جمعه گفت: «در بلندمدت به اوکراین کمک خواهیم کرد تا از تجهیزات دوران شوروی به استانداردها، دکترین و آموزش‌های مدرن ناتو منتقل شود».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها