زلال قرآن (1697)؛

عواملی موثر در ایجاد شک و تردید کدامند؟

عواملی موثر در ایجاد شک و تردید کدامند؟
سه شنبه 8 آذر 1401 - 20:33

العالم - زلال قرآن

اگر ایمان به مرحله استقرار اعتقاد در قلب و تسلیم شدن انسان در برابر ذات اقدس الهی و عمل دقیق به اوامر خدا و رسول‍‌الله (ص) و احکام شرع مقدس نرسد خطر ابتلا به شک، تردید و دو دلی وجود دارد و این فرصت را ایجاد می‌کند که این راهزنان غدّار بتوانند بصورت مانعی بزرگ بر سر راه تقرب انسان به خداوند سبحان ظاهرشده و او را ازهدف اصلی حیاتش منحرف و منصرف ساخته و به عذاب الیم الهی گرفتار نمایند.

لذا هر انسان مومنی باید بکوشد حقیقت آیه 136 سوره مبارکه نساء:

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّـهِ وَ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَمَنْ يَكْفُرْ بِاللَّـهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا»

ترجمه: (ای کسانی که (به زبان) ایمان آورده‌اید، (به حقیقت و از دل هم) ایمان آورید به خدا و رسول او و کتابی که به رسول خود فرستاده و کتابی که پیش از او فرستاده (تورات و انجیل). و هر که به خدا و فرشتگان و کتابهای (آسمانی) و رسولان او و روز قیامت کافر شود به گمراهی سخت و دور (از سعادت) درافتاده است).

را به قلب خویش بباوراند وبا کسب آمادگی های لازم خود را هرچه بهترو بیشتردرصراط مستقیم الهی قراردهد و با تقویت روزافزون علم وایمان وپذیرش ولایت الهی خودرا به عالم نوربرساند، تا به فضل الهی مسیرقرب الی الله را با موفقیت طی کند ان شاءَالله.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها