واکنش کاربران به افشاگری گاردین از اقدامات بن‌سلمان: او به خانواده خود هم رحم نمی کند!

واکنش کاربران به افشاگری گاردین از اقدامات بن‌سلمان: او به خانواده خود هم رحم نمی کند!
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 18:49

افشاگری روزنامه انگلیسی گاردین به نقشه کودتای محمد بن‌سلمان علیه محمد بن‌نایف و تهدید به قتل و تجاوز علیه خانواده او بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

العالم – عربستان سعودی

ترکی الشلهوب، فعال حقوق بشر در عربستان سعودی در توئیت نوشت: «محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تهدید کرد که به دخترعموهایش (دختران خاندان بن نایف ولیعهد سابق این کشور) تجاوز خواهد کرد».

وی افزود: «بن سلمان مادر و دخترعموهایش را حبس و حتی به تجاوز به دخترعموهایش تهدید کرده است، چه توصیفی بدتر از این برای این جنایتکار مناسب است؟»

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به نحوه برکناری و بیعت اجباری بن نایف با بن سلمان پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «شاهزاده سعودی تمام شب بازداشت شد. با روشن شدن روز او از کاخ پادشاه در مکه خارج شد. محافظان شخصی او که همه جا او را دنبال می‌کردند گویی غیب‌شان زده بود. شاهزاده به سوی یک خودرو هدایت شد، او آزاد بود تا آنجا را ترک کند، اما به زودی متوجه شد که آزادی‌اش تفاوت زیادی با زمان بازداشت نداشته است. زمانی که خودرویش از دروازه‌های کاخ خارج شد مجموعه‌ای از پیامک‌های وحشتناک را دریافت کرد: «خیلی مراقب باش! دیگر بازنگرد»!»

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است که «یکی از معتمدین نزدیک به محمد بن سلمان که گفته می‌شود رفتاری خشن دارد و علاقمند به ساعت‌های گران قیمت برند «ریچارد میل» است. گویا شیخ نایف را ساعت‌ها در اتاق حبس کرده بود و او را برای امضای استعفانامه و بیعت با محمد بن سلمان تحت فشار قرار داد. نایف ابتدا این خواسته را نپذیرفت سپس به گفته یکی از منابع نزدیک به شاهزاده به او گفته شد که اگر از ادعای سلطنت دست بر ندارد به اعضای زن خانواده‌اش تجاوز جنسی صورت خواهد گرفت.»

متن کامل این گزارش را می توانید اینجا بخوانید.

پربیننده ترین خبرها