روسیه: تروریست‌ها برای حمله پهپادی به ادلب برنامه‌ریزی کردند

روسیه: تروریست‌ها برای حمله پهپادی به ادلب برنامه‌ریزی کردند
پنج‌شنبه 10 آذر 1401 - 01:46

مرکز آشتی روسیه در سوریه چهارشنبه شب اعلام کرد، تروریست‌ها برای حمله پهپادی به مواضع ارتش سوریه در ادلب برنامه‌ریزی کردند.

العالم - سوریه

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد، تروریست‌های «تحریر الشام» برای انجام حملات پهپادی به پایگاه «حمیمیم» و مواضع ارتش و سوریه در ادلب برنامه ریزی کردند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که ترکیه در گشت زنی‌های مشترک با ارتش روسیه در سوریه طی دو هفته گذشته بدون بیان علت آن شرکت نکرده است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در ادلب را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

این در حالی است که ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها