عادی سازی به سبک ترکیه| چاوش اوغلو: عادی سازی خیانت نیست!

عادی سازی به سبک ترکیه| چاوش اوغلو: عادی سازی خیانت نیست!
شنبه 12 آذر 1401 - 22:16

وزیر امور خارجه ترکیه در در همایش گفتگوی مدیترانه ای در ایتالیا، عادی سازی کشورش با رژیم صهیونیستی را با منطقی عجیب توجیه کرد و گفت: اشتباه است که عادی سازی با اسرائیل را خیانت به آرمان فلسطین بدانیم.

العالم – ترکیه

غیرعادی بودن این توجیه کمتر از غیرعادی بودن توجیه رژیم های عرب نیست که معتقدند عادی سازی آنها با رژیم صهیونیستی که بیش از هفتاد سال است مقدسات اسلامی در فلسطین را اشغال کرده، مردم این سرزمین را به قتل می رساند، قدس را یهودی نموده، اقدام به شهرک سازی کرده و فلسطینی ها را از سرزمینشان بیرون می راند، به خاطر حفظ مصلحت مردم فلسطین است.

وی با این سخن در واقع مقدسات، صدها هزار شهید و مجروح بر اثر سلاح های اسرائیلی، آواره شدن میلیون ها فلسطینی از سرزمین خود، کشتار روزانه آنها، محاصره غزه، جنگ، تجاوز به مردم فلسطین و خودداری صهیونیست ها از به رسمیت شناختن مردم فلسطین و سرزمینشان را نادیده گرفت و دست در دست اشغالگر اراضی و قاتل برادرانش نهاد.

تاریخ درباره این اشخاص که اقدام به عادی سازی کردند، قضاوت خواهد کرد به ویژه در زمانی که ماشین کشتار و یهودی سازی اسرائیلی بسیار سرعت یافته است، به همین دلیل، عادی سازی مانند چراغ سبز برای مشروعیت بخشیدن به اشغال، آوارگی، یهودی سازی، شهرک سازی و کشتار مردم فلسطین است.

در زمانی که چاوش اوغلو مدعی شد که عادی سازی کشورش خیانت نیست و ترکیه آرمان فلسطین را فراموش نمی کند، نیروهای رژیم صهیونیستی جوانان بی دفاع فلسطینی را با خونسردی در خیابان ها و در مقابل دیدگان مردم به شهادت می رسانند.

لذا بهتر آن است که عادی سازان به جای توجیه اقدام شنیع خود، سکوت کنند و بیش از این به یاوه گویی ادامه ندهند چرا که رژیم صهیونیستی بدون توجه به عادی سازی آنان به کشتار مسلمانان و اعراب و یهودی سازی قدس ادامه می دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها