دستور نخست وزیر عراق برای استقرار فوری نیروهای ارتش در مرز با ترکیه و ایران

دستور نخست وزیر عراق برای استقرار فوری نیروهای ارتش در مرز با ترکیه و ایران
يکشنبه 13 آذر 1401 - 19:02

نخست‌وزیر عراق دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه را صادر کرد.

العالم ـ عراق

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور امروز (یکشنبه) دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای ایران و ترکیه را داده است و آنها فورا کنترل مرزها را در دست گرفتند.

وی هدف از این دستور السودانی را پایان تنش میان ایران و ترکیه با برخی گروه‌های (تجزیه طلب) کُرد در منطقه کردستان عراق عنوان کرد.

به گزارش شفق نیوز، یحیی رسول همچنین گفت: عراق اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تعرض به کشورهای همسایه استفاده شود.

وی افزود: عراق نمی پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود. ما روابط خوبی با همه کشورهای همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشورهای همسایه هستیم.

یحیی رسول با بیان اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر کنترل مرزها از سوی نیروهای مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تأکید دارد، تصریح کرد: این دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است که نیروهای مرزبانی عراق فورا کنترل مرزها را در دست گیرند.

وی گفت که السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح و تجهیزات و نیروها را داده است تا مرزها به خوبی تحت کنترل قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها