سفر رئیس رژیم صهیونیستی به منامه؛ خیانت به آرمان‌های فلسطین

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به منامه؛ خیانت به آرمان‌های فلسطین
يکشنبه 13 آذر 1401 - 23:28

در حالی که ملت فلسطین و جهان عرب و اسلام از جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در تیراندازی مستقیم به یک جوان فلسطینی به خشم آمده اند، رژیم بحرین امروز یکشنبه از اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی در نخستین سفرش به منامه استقبال کرد.

العالم ـ کشکول

هرتسوگ قبل از سفر به منامه گفت: "به عنوان نخستین رییس اسراییل بنا به دعوت حمد بن عیسی، به بحرین سفر خواهم کرد. زمینه های تحکیم همکاری اقتصادی را با پادشاه و ولیعهد بحث و بررسی خواهیم کرد و به مسائل سیاسی و چالشهای مشترک خواهیم پرداخت".

رییس رژیم اشغالگر همچنین تاکید کرد که پس از بحرین به امارات سفر خواهد کرد و با محمد بن زیاد حاکم ابوظبی دیدار خواهد کرد.

هرتسوگ در سایه تدابیر امنیتی شدید از سوی رژیم بحرین وارد این کشور شد. و با توجه به تداوم اعتراضات شدید بحرینی ها، این رژیم ناچار شد تا برنامه سفر هرتسوگ را تغییر دهد تا از وقوع درگیری با تظاهرکنندگان که به رغم هشدارهای رژیم بحرین به خیابانها آمده بودند، جلوگیری کند.

پیش از ورود هرتسوگ به بحرین مردم این کشور در اعتراض به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر با برگزاری تظاهرات، تاکید کردند که کشور بحرین با قدس و فلسطین ارتباط لاینفک دارد.

تظاهرات مردم بحرین در شهرها و مناطق مختلف این کشور برگزار شد. تظاهرکنندگان پرچم فلسطین در دست داشتند و شعارهایی در مخالفت با سفر رییس رژیم صهیونیستی به منامه سر می دادند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، روحانی بحرینی در آستانه سفر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به بحرین، در توئیتی این سفر را شوم و مایه شرمساری توصیف کرد. وی گفت: عادی سازی خیانت است و هتک حرمت رئیس رژیم صهیونیستی به سرزمین بحرین ننگی است که مردم شریف ما تحمل آن را ندارند.

جمعیت وفاق، جنبش آزادگان بحرین، جریان وفا، جمعیت عمل اسلامی، ائتلاف 14 فوریه و جنبش آزادی و دموکراسی نیز با صدور بیانیه ای، مخالفت شدید خود را اعلام و سفر رئیس رژیم اشغالگر به بحرین را محکوم کردند.

نیروهای بحرینی این دیدار شوم را تحریک احساسات اعراب، مسلمانان، مسیحیان و همه آزادگان جهان دانستند. همچنین تاکید کردند که این سفر بیانگر میزان انزوای رژیم بحرین است.

علاوه بر اقدام دو روز پیش رزیم صهیونیستی مبنی بر اعدام "عمار حمدی مفلح" جوان فلسطینی، نظامیان اسراییلی در ساعات اولیه بامداد امروز برای تحریک فلسطینیان و تشدید حملات چندین نقطه در نوار غزه را بمباران کردند. و این علاوه بر تاریخ سیاه و جنایتکارانه این رژیم علیه فلسطینیان در طول دوران اشغال خاک فلسطین است.

عادی سازی رژیم بحرین و برخی دیگر از رژیم های عربی و اسلامی با صهیونیست ها، امروز، با سفر رئیس رژیم اشغالگر به بحرین و دیدار وی با ملک حمد به اوج خود رسید که نشاندهنده از پشت خنجر زدن به ملت فلسطین و تشویق رژیم صهیونیستی به انجام جنایتهای بیشتر علیه فلسطینیان است.

سخن آخر آنکه آیا رژیم بحرین از خیانت به فلسطینی‌ها و آرمان فلسطین سیر نمی‌شود؟

پربیننده ترین خبرها