مخالفت شدید تل‌آویو با ورود اف‌بی‌آی به پرونده ترور خبرنگار الجزیره

مخالفت شدید تل‌آویو با ورود اف‌بی‌آی به پرونده ترور خبرنگار الجزیره
دوشنبه 14 آذر 1401 - 15:52

نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو اجازه نمی‌دهد طرف‌های خارجی نظامیانش را بازجویی کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی تصریح کرد که تل‌آویو اجازه نخواهد داد طرف‌های خارجی از سربازانش بازپرسی و تحقیق کنند و اتهام‌زنی به آن‌ها را نیز نخواهد پذیرفت.

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» وی در هنگام بازدید و ارزیابی وضعیت امنیتی تیپ موسوم به «یهودا و السامره» از زیرمجموعه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری این سخنان را بر زبان آورد.

وی مدعی شد: در مواجهه با سازمان‌های تروریستی، ما به ارتشی قوی و منضبط با زنجیره فرماندهی روشن نیاز داریم که تنها در چارچوب قانون عمل کند. این راز قدرت ما و چیزی است که قدرت نیروهای دفاعی اسرائیل را ایجاد کرده است.

لاپید افزود: «دولت از نیروها کاملا حمایت می‌کند. ما اجازه تحقیقات از سوی نهادهای خارجی را نخواهیم داد، و اتهام‌زنی به سربازان ارتش اسرائیل، جنگجویان شین بت (سرویس امنیت عمومی) و افسران پلیس مرزی که روزانه جان خود را برای محافظت از شهروندان اسرائیلی به خطر می اندازند، نمی پذیریم».

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ماه پیش اعلام کرد که تحقیقاتی را برای اطلاع از نحوه کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که در جریان پوشش خبری یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری در ماه مه گذشته به شهادت رسید، آغاز می‌کند.

لاپید با بیان این که «تل‌آویو اعتراض شدید خود به این امر را به واشنگتن ابلاغ کرده»، افزود: پشت سربازان ارتش اسرائیل را خالی نخواهیم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها