رسوایی سفیر امارات در تل آویو

رسوایی سفیر امارات در تل آویو
دوشنبه 14 آذر 1401 - 17:04

پنجشنبه گذشته محمد آل خواجه سفیر امارات در تل آویو جشنی به مناسبت روز ملی کشورش برگزار کرد که در آن وزیر پیشنهادی امنیت داخلی و نماینده فاشیست و نژادپرست کنست صهیونیستی به نام ایتامار بن غفیر که رئیس حزب راستگرای قدرت یهود است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آتی رژیم و همسرش شرکت کردند.

العالم – کشکول

گرچه پروتکل های دیپلماتیک، سفارت را ملزم به دعوت از نمایندگان کنست صهیونیستی برای شرکت در این مراسم نمی کند، اما مساله مهم، دعوت از بن غفیر نماینده نژادپرست و افراط گرایی است که به تروریسم علیه فلسطینیان شهرت دارد و هنوز پست وزارتی به وی اعطا نشده است.

دعوت از این تروریست برای شرکت در جشن تأسیس امارات، دعوتی غیرعادی به تمام معنا است.

بن غفیر یکی از شاگردان خاخام افراطی مائیر کاهانا، بنیانگذار حزب منحله کاخ است که مانند معلم خود به تروریسم و ​​تحریک به نژادپرستی در سال 2007 معروف است زیرا در تظاهراتی در یک بنر نوشته بود "دشمن عربی را بیرون کنید".

او فرمانده حملات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی است.
بن غفیر در این جشن در حالی که آل خواجه وی را در آغوش گرفته بود، اقدام اخیر یک سرباز صهیونیست در به شهادت رساندن یک جوان فلسطینی در جنوب نابلس را ستود و وی را قهرمان توصیف کرد.

بن غفیر گفت که به این سرباز قهرمان احترام می گذارم که یک فلسطینی را در یک عملیات دقیق، سریع و قاطع اعدام کرد.

آل خواجه در این مراسم گفت: امارات اینجاست تا نشان دهد که وحدت به معنای شکوفایی است، ما همچنان از دیپلماسی برای تقویت روابط از طریق دوستی و احترام متقابل استفاده می کنیم.

کارشناسان معتقدند سخن آل خواجه درباره احترام متقابل دروغ است و این فقط امارات است که به رژیم صهیونیستی احترام می گذارد و تل آویو هیچ احترامی برای ابوظبی قائل نیست.

گواه این ادعا خبر منتشره توسط وب سایت خبری "اکسیوس" و مجله "تایمز آف اسرائیل" است که نوشتند، عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات از نتانیاهو خواست بن غفیر و شریک سیاسی او به نام بتسلئیل اسموتریچ را در کابینه اش راه ندهد اما نتانیاهو به این درخواست اهمیت نداد.

این درخواست بن زاید به دلیل ترس وی برای فلسطینی ها در برابر تروریسم و ​​نژادپرستی بن غفیر و امثال او نیست بلکه به خاطر ترس او و همتایانش از رفتارهای افراطی بن غفیر است که باعث خواهد شد رژیم های عربی که اقدام به عادی سازی کرده اند در برابر ملتهایشان بی آبرو شوند و مردم از آنها بپرسند عادی سازی با این تروریستها که فلسطینیان را به قتل می رسانند و خانه هایشان را ویران می کنند، چه فایده ای دارد؟.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها