گفتگوی امیر قطر و رئیس امارات

گفتگوی امیر قطر و رئیس امارات
سه شنبه 15 آذر 1401 - 12:56

دربار قطر اعلام کرد گفتگوی تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات درباره روابط دو کشور بود.

العالم - امارات

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن زاید آل نهیان، در دربار قطر در دوحه گفتگوهای رسمی داشتند.بر اساس اعلام دربار قطر، تمیم بن حمد و محمد بن زاید درباره روابط قطر و امارات و راه های تقویت و گسترش آن در زمینه های مختلف، گفتگو کردند. دو طرف همچنین، درباره تحولات منطقه و جهان و شماری از مسایل مورد توجه مشترک، تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه دربار قطر، دو طرف در این نشست، توسعه روابط همکاری های مشترک بین دو کشور و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف و نیز تقویت همکاری های مشترک بین کشورهای خلیج (فارس) را بررسی کردند.

در این نشست، به تحولات در دو صحنه منطقه ای و بین المللی هم پرداخته شد و دو طرف درباره شماری از مسایل مطرح تبادل نظر کردند. رئیس امارات با انتشار توئیتی، به قطر برای میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال 2022 تبریک گفت و موفقیت قطر در برنامه ریزی و میزبانی این رقابت جهانی را تمجید کرد. چند روز پیش از این سفر، دو هیئت از قطر و امارات، گفتگوهای رسمی در دوحه برای تقویت روابط بین دو طرف و پیگیری اجرای بیانیه اجلاس العلا داشتند.

این سومین نشست، برای پیگیری بیانیه اجلاس العلا که در ماه ژانویه سال گذشته در عربستان برگزار شد، است. این نخستین بار بود که محمد بن زاید به عنوان رئیس امارات به قطر سفر کرد.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها