چراغ سبز آمریکا به ولیعهد سعودی برای جنگ علیه قبایل عربستانی

چراغ سبز آمریکا به ولیعهد سعودی برای جنگ علیه قبایل عربستانی
چهارشنبه 16 آذر 1401 - 17:12

ناظران مسائل سعودی معتقدند که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی به منظور برداشتن موانع در مسیر تکیه زدن به تاج و تخت، دستور هدف قرارد ادن برخی قبایل عربی در شبه‌جزیره عربستان را صادر کرده است.

العالم- نظرکده

ناظران سیاسی می‌گویند جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن و سرکوب ملت عربستان ابزار محمد بن‌سلمان برای نشستن بر مسند پادشاهی در شبه‌جزیره عربستان است. به گفته آنها، بن‌سلمان عاشق قدرتی با ماهیت قتلِ چه عربستانی‌ها و چه یمنی‌ها است به عبارتی دیگر، او اصرار دارد با مشت آهنین، حکمرانی کند.

کارشناسان سیاسی می گویند محمد بن‌سلمان برای رسیدن راحت تر به مسند پادشاهی، در ابتدا عمو و پسرعمویش ( محمد بن‌نایف) را هدف قرار داد و حالا کل جامعه عربستان، از شاهزاده‌ها و تجار گرفته تا قبایل عربی را هدف قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، روزنامه‌نگاران می‌گویند تمام جنایاتی که حکومت تحت رهبری محمد بن‌سلمان در یمن و یا علیه قبلایل عربستان صورت می‌دهد در راستای خوش‌خدمتی به صهیونیست ها و نیروهای استعمارگری است که ثروت‌های ملت‌های منطقه را چپاول می‌کنند.

به گفته همین منابع، اگر چراغ سبز آمریکا نبود جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن و سرکوب‌های رژیم سعودی علیه قبایل عربی اتفاق نمی‌افتاد.

آنها تأکید می کنند که طرح‌های غربی علیه منطقه که بن‌سلمان مجری آنها بوده، به بن‌بست خورده؛ همانطور که غرب در حذف قضیه فلسطین و در اجرای طرح عادی‌سازی و نیز نابود کردن سوریه، لبنان و یمن ناکام مانده است.

ناظران مسائل سعودی بر این باورند که محمد بن‌سلمان از زمان ولیعهدی، وارد جنگ‌های زیادی از جمله جنگ اقتصادی و جنگ علیه نهادهای دینی در عربستان شده است.

آنان می گویند جنگ علیه قبایل عربستانی سومین جنگ برنامه‌ریزی‌شده از سوی آمریکا و با اجرای محمد بن‌سلمان است؛ با این حال، از آنجا که برخی قبایل مخالف طرح‌ها و برنامه‌های بن‌سلمان در عربستان هستند، این جنگ را می‌توان جنگ پیشگیرانه تلقی کرد.

پربیننده ترین خبرها