جشنواره "میدل بیست" در ریاض صدای کویتی‌ها را نیز درآورد

چهارشنبه 16 آذر 1401 - 22:15

رسوایی‌های اخلاقی در جشنواره فرهنگی میدل بیست 2022 ریاض، به بحث داغ فضای مجازی در این کشور و دیگر کشورهای عربی از جمله کویت تبدیل شده است. فعالان مجازی این جشنواره را غیراخلاقی و در تضاد با ارزش‌های اسلامی می‌دانند.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، اقدامات رژیم سعودی در برگزاری مراسم‌ها و جشنواره‌های غیراخلاقی و رقص در سرزمین حرمین شریفین انتقاد گسترده مردم این کشور و همچنین شهروندان برخی کشورهای عربی را به‌خصوص در شبکه های اجتماعی به دبنال داشته است.

در همین راستا، یک شهروند کویتی با به اشتراک گذاشتن ویدیویی از جشنواره میدل بیست، برنامه‌های غیراخلاقی از جمله رقص مختلط دختران و پسران جوان را حرام توصیف کرده است.

از سوی دیگر، "ترکی الشلهوب" فعال سعودی از "محمد بن‌سلمان" ولیعهد این کشور انتقاد کرده و گفته است که ولیعهد درصدد هدف قرار دادن قوانین اسلام در عربستان سعودی است.

الشلهوب در توییتر نوشته است:‌ محمد بن‌سلمان برای هدف قرار دادن ارکان و قوانین اسلام در عربستان سعودی تلاش می‌کند تا سپس، جشن‌های جنون‌آمیز را بر جامعه تحمیل و صدای لیبرال‌های افراطی را برجسته کند و در مقابل، محدودیت‌هایی را برای مساجد ایجاد کند.

او هر صدایی را که دعوت به فضیلت و دوری از رذیلت می کرد، خاموش کرده است.

الشهلوب در توییتی دیگر نیز نوشته است:‌ بن‌سلمان عربستان سعودی را از کشوری که مهد اسلام شناخته می‌شد به کشوری تبدیل کرد که میزبان بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین رویداد تاریخی شده است.

پربیننده ترین خبرها