فیلمی از جنایات مزدوران اماراتی علیه اسرای یمنی

پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 15:10

"عادل الحسینی" فعال یمنی ویدیویی از شکنجه اسرا توسط مزدوران وابسته به امارات منتشر کرد.

العالم - یمن

فعال یمنی درباره این ویدیو نوشت: "به خدا خیلی دردناک است که یک یمنی برادر و هموطن خود را به خاطر اشغالگران سعودی شکنجه کند، این صحنه ها دل آدم را به درد می آورد. به کجا رسیده ایم که هویت و ایمان و اخلاق و ارزش های انسانی را فراموش کرده ایم".

۶ فروردین ماه ۱۳۹۴ عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی تحت عنوان «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) جنگ تجاوزکارانه خود علیه مردم بیگناه یمن را کلید زد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه‌های در خصوص آخرین اوضاع انسانی یمن پس از تجاوز سعودی و امارات به این کشور، به وخامت اوضاع انسانی هشدار داده است، هزارن یمنی در طول سال‌های جنگ به شهادت رسیدند و بسیاری دیگر به شدت مجروح شدند.

افزون بر این، مصادره کشتی‌های حامل سوخت یمن و ممانعت از ورود آنها به بنادر یمنی، موجب ظهور و بروز بحران گسترده انسانی در این کشور شده است.

فقدان سوخت در یمن عملاً بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی در این کشور را به تعطیلی کشانده است. همین مسأله به صورت روزانه جان هزاران یمنی را در معرض تهدید قرار داده است.

این درحالی است که محاصره سه جانبه یمن، کمبود شدید مواد غذایی و دارویی در این کشور را به دنبال داشته و یک فاجعه انسانی بی سابقه در این کشور را رقم زده است.

با تمام این اوصاف، سعودی‌ها نه تنها در طول این سالها نتوانستند به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابند، بلکه در باتلاق جنگ یمن گرفتار آمدند و اکنون به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا با کمترین هزینه از جنگ پُرهزینه یمن خارج شوند.

پربیننده ترین خبرها