افزایش تنش میان مزدوران امارات و عربستان سعودی در حضرموت

پنج‌شنبه 17 آذر 1401 - 21:53

نیروهای وابسته به «شورای انتقالی» تحت حمایت امارات امروز خیابان های اصلی شهرهای وادی حضرموت (شرق یمن) را با هدف تشدید تنش علیه دولت مورد حمایت عربستان سعودی بست.

العالم – یمن

به نقل منابع محلی، نیروهای وابسته به شورای انتقالی بسیاری از خیابان‌های شهرهای سیئون، تریم و القطن در شرق یمن را با سنگ و بلوک سیمانی بستند و شهروندان را مجبور به بستن مغازه های خود کردند.

مزدوران امارات همچنین با آتش زدن لاستیک خودروها باعث ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه شدند.

در همین راستا، گروه موسوم به "جوانان خشم" وابسته به شورای انتقالی جنوب اعلام کرد که از امروز (پنجشنبه) با هدف خروج نیروهای خارجی از وادی حضرموت مانع از فعالیت نهادهای دولتی و خصوصی در این مناطق خواهد شد.

تشدید تنش‌ها توسط شورای انتقالی، دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که رشاد علیمی، رئیس شورای ریاست‌جمهوری یمن، با صدور فرمان نظامی، سرهنگ عامر بن حطیان را به‌عنوان کارمند منطقه 1 نظامی به جای سرتیپ یحیی ابوعوجاء، و سرهنگ ناصر صالح محمد حسین وادعی را در تیپ 135 پیاده نظام، منصوب کرد.

شورای انتقالی مورد حمایت امارات، پس از آن که نیروهایش در مرداد ماه گذشته کنترل شبوه را به دست گرفتند، تحرکات خود را برای کنترل مناطق وادی حضرموت تشدید کرد و خواستار خروج نیروهای منطقه 1 نظامی از آنجا شد، این اقدام به عنوان بخشی از تلاش های شورای انتقالی برای به زور تسلیم کردن آنها در برابر پروژه تجزیه طلبی صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها