انتفاضه سوم فلسطینیان در راه است؟

انتفاضه سوم فلسطینیان در راه است؟
جمعه 18 آذر 1401 - 16:13

همزمان با تشدید سرکوب فلسطیینیان توسط رژیم صهیونیستی، اختلافات در تل‌آویو بر سر تشکیل دولت جدید به اوج خود رسیده است.

العالم- نظرکده

کارشناسان مسائل اسرائیلی معتقدند که سرکوب‌ها و اعدام‌ها در اراضی فلسطینی در امتداد سیاست خصمانه‌ای است که ارتش اشغالگر در کرانه باختری در پیش گرفته است. به گفته آنها، طی سال جاری حدود ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری شهید شدند.

کارشناسان مسائل اسرائیل تصریح کردند از دلایل تشدید سرکوب فلسطینیان این است که دولت‌های تل‌آویو و مقامات‌شان جایگاه داخلی‌شان را با به قتل رساندن فلسطینیان تقویت می‌کنند. آنها در عین حال، از مقامت فلسطینیان و مبارزه آنها به ستوه آمده‌اند.

کارشناسان تأکید کردند رژیم اشغالگر خودش را در بحران می‌بیند و تلاش می‌کند این روحیه مقاومت فزاینده را خاموش و سرکوب کند.

این کارشناسان افزودند چراغ سبز یائیر لاپید و بنیامین نتانیاهو به ارتش اسرائیل باعث بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات کشتار فلسطینیان شده است.

ناظران مسائل رژیم صهیونیستی همچنین می‌گویند جز مقاومت میدانی جوانان فلسطینی هیچ عامل بازدارنده‌ای برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و تشدید تحرکات میدانی به گسترش مقاومت کمک می‌کند و دلیل آن، موفقیت برخی عملیات‌های ویژه مقاومت است.

به گفته کارشناسان، اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند که انتفاضه سوم به دلیل تشدید اقدامات صهیونیست‌ها که زندگی فلسطینیان را مختل کرده، در راه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها