کوبا: آمریکا به ریاکاری در زمینه حقوق بشر پایان دهد

کوبا: آمریکا به ریاکاری در زمینه حقوق بشر پایان دهد
شنبه 19 آذر 1401 - 12:39

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، ریاکاری آمریکا پیرامون حقوق بشر در کوبا را محکوم کرد و گفت اگر دولت «جو بایدن» نگران رفاه کوبایی‌ها باشد، به تحریم اقتصادی و پیروی از سیاست فشار حداکثری سلف خود، «دونالد ترامپ»، پایان می‌دهد.

العالم - آمریکا

به گزارش برگزاری پرنسا لاتینا، رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در انتقاد از سیاست خصمانه ایالات متحده علیه این کشور جزیره کارائیب گفت، این اقدامات باعث آسیب رساندن به مردم و نقض آشکار، گسترده و سیستماتیک حقوق بشر است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» (۲۰۰۹- ۲۰۱۷) از سیاست وی به منظور نزدیکی روابط با این کشور کارائیب حمایت کرد اما آنچه در دوره ریاست شخص بایدن بر دولت آمریکا شاهد هستیم، تداوم فشارهای دولت «دونالد ترامپ» همتای سلف او علیه این کشور است.

«کارلوس فرناندز د کاسیو» معاون وزیر امور خارجه کوبا نیز افزود: ایالات متحده با سابقه تاسف‌بار نقض حقوق بشر علیه شهروندان خود و سایر کشورها، باید شرم داشته باشد و از متهم کردن دیگران خودداری کند.

اظهارات این دو دیپلمات کوبایی به دنبال پیام جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت از مردم کوبا اعلام شد. کاخ سفید مدعی شده است از مردم کوبا و دفاع آن‌ها از حقوق بشر حمایت می‌کند.

امروز شنبه ( 10 دسامبر) روز جهانی حقوق بشر است و دولت آمریکا با چشم بستن بر اقدامات خود به عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان، از این اصل انسانی سازمان ملل برای توجیه سیاست مداخله و انگ زدن به کشورهای مغضوب خود از جمله کوبا استفاده می‌کند.

وزیر امور خارجه کوبا همچنین به تازگی، توسل دولت آمریکا به اتهام‌های «غیرصادقانه» علیه هاوانا و گنجاندن کوبا در فهرست سیاه آزادی مذهبی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده توسط آمریکا علیه کوبا با عمر بیش از ۶۰ ساله، طولانی‌ترین تحریم‌ها در تاریخ بشریت است که به عالی‌ترین شکل، سیاست‌های غیر انسانی و فاقد مشروعیت واشنگتن در تحمیل رنج و گرسنگی و ناامیدی بر مردم این کشور کارائیب را به تصویر می‌کشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها