ترس نظامیان اسرائیلی از شجاعت بالای مبارزان فلسطینی

ترس نظامیان اسرائیلی از شجاعت بالای مبارزان فلسطینی
شنبه 19 آذر 1401 - 14:45

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» فاش کرد که شجاعت و شهامت نیروهای مقاومت فلسطین باعت ترس و نگرانی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، «یوسی یهوشوع» تحلیلگر صهیونیست با ارایه آماری درباره میزان شهدای فلسطینی و تعداد صهیونیست های به هلاکت رسیده از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون تصریح کرد که طی سال جاری، در کرانه باختری و نوار غزه و سرزمین های اشغالی ۳۱ صهیونیست کشته و ۱۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. ۵ نفر از این شهدا پنجشنبه گذشته جان خود را از دست دادند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، سال ۲۰۱۵ میلادی اوج درگیری طی یک دهه اخیر بود زیرا طی آن از ابتدای انتفاضه ۱۲۱ فلسطینی به شهادت رسیدند و در سال ۲۰۱۶ که موج انتفاضه در قالب دیگری ادامه داشت، ۹۱ صهیونیست کشته شدند. شمار کشته های رژیم صهیونیستی طی سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ به ترتیب ۳۸، ۳۶، ۲۷ و ۲۰ نفر بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت همچنین آمار شهدای فلسطینی نبرد «شمشیر قدس» میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ را ۸۰ نفر اعلام کرد؛ درحالی که آمار مراجع دیگر از شهادت ۲۰۰ شهروند فلسطینی در آن حکایت دارد.

«یدیعوت آحارانوت» همچنین مدعی شد: "از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم اسرائیل) و ارتش اسرائیل بیش از ۴۵۰ عملیات از جمله ۳۶ عملیات بمب گذاری، بیش از ۳۰۰ عملیات تیراندازی و ربایش و زیر گرفتن با خودرو و حمله با سلاح سرد را ناکام گذاشته است. "

این روزنامه صهیونیستی در عین حال افزود: اکنون عملا جنگی شبانه روزی (بین ارتش رژیم اسرائیل و مبارزان فلسطینی) در کرانه باختری در جریان است که شدت آن در هفته های اخیر بیشتر شده است. درگیری و همچنین میزان شجاعت و شهامت فلسطینیان افزایش یافته است. مناطق مسکونی فلسطینیان هم اکنون از تسلیحات نظامی اشباع شده است؛ به گونه ای که فلسطینیان به جای پرتاب سنگ به سوی خودروهای اسراییلی، بطری های آتش زا پرتاب و به سوی نیروهای اسرائیلی تیراندازی می کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت که نیروهای رژیم اشغالگر این روزها هنگام ورود به اردوگاه جنین و سایر مناطق پر جمعیت فلسطینی در کرانه باختری با برخورد شدید نظامی نیروهای مقاومت مواجه می شوند.

در همین رابطه، گروه مقاومت عرین الاسود (بیشه شیران) فلسطین جمعه شب با برگزاری رژه نظامی در خیابان‌های نابلس در کرانه باختری رود اردن برای رژیم صهیونیستی خط و نشان کشید. ده‌ها نفر از نیروهای این گروه در کنار مراسم ترحیم چهلم «ودیع الحوح» یکی از فرماندهان شهید خود، رژه مسلحانه در خیابان‌های نابلس برگزار کردند تا اعلام کنند که همچنان در صحنه مبارزه حضور دارند و آن را ترک نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر جنایت های زیادی علیه مردم فلسطین بویژه در کرانه باختری رود اردن مرتکب شده است. در پاسخ به این جنایت آفرینی صهیونیستها نیز عملیات ضد صهیونیستی شهروندان و مبارزان فلسطینی در طول ماه‌های اخیر در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن به شدت افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سران سیاسی و نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم به ناتوانی خود در مقابله با این عملیات‌ اذغان کرده و درباره گسترش آن هشدار می‌دهند.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند اما اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن، به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

پربیننده ترین خبرها