جبهه حامی فلسطین در مغرب: توافق ننگین سازش با اسرائیل باید لغو شود

جبهه حامی فلسطین در مغرب: توافق ننگین سازش با اسرائیل باید لغو شود
يکشنبه 20 آذر 1401 - 13:23

جبهه حمایت از فلسطین در مغرب بر لزوم لغو توافق "ننگین" سازش حکومت این کشور با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

العالم - مغرب

به گزارش شبکه های اجتماعی در مغرب، جبهه حمایت از فلسطین در مغرب همزمان با روز جهانی حقوق بشر (۱۰ دسامبر) در بیانیه ای خواستار آن شد که توافق عادی سازی روابط که به نوشته این بیانیه، دولت مغرب با رژیم اشغالگر قدس به شکل نامشروع و بر خلاف خواست مردم مغرب، امضا کرده به طور کامل لغو شود.

این جبهه تاکید کرد که به مبارزات خود تا زمان از بین رفتن توافق های «شرم آور و ننگین» در این زمینه ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: توافق انجام شده در خصوص عادی‌سازی روابط توسط حکومت مغرب با رژیم صهیونیستی، اقدامی فاقد مشروعیت است و باید به طور کامل لغو شود و برای محافظت از مغرب در برابر هر گونه نفوذ رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به این کشور و شهروندان مغربی بخصوص جوانان، ضروری است که پیش نویس قانون مجرمانه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دستور کار پارلمان خارج و تصویب آن منتفی شود.

بنابر تاکید جبهه حمایت از فلسطین در مغرب، وضعیت عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، مغرب را در معرض یک تهدید امنیت داخلی و خارجی و همچنین به خطر افتادن اسرار کشور و سازمان های آن قرار می دهد.

این نهاد مدافع فلسطین در کشور شمال آفریقایی مغرب همچنین عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی، گردشگری و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی را موجب به خطر افتادن حاکمیت ملی و نظم و امنیت داخلی و خارجی این کشور دانسته که (از نظر قوانین داخلی مغرب) یک عمل کاملا مجرمانه است.

جبهه حمایت از فلسطین در مغرب اعلام کرد که سونامی عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پس از آن به راه افتاد که مقاومت فلسطین پیروزی های بسیار آفریده و رژیم صهیونیستی نیز دچار یک انزوای بین المللی شده و چندین سازمان بین المللی از جمله سازمان های عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر آن را در زمره رژیم های نژادپرست گنجانده اند.

این تشکل مغربی، هرگونه مشارکت در تصویب و اجرای این توافق ها در حوزه سیاسی، اقتصادی و گردشگری و .. را مشارکت در جنایاتی دانست که در حق مردم فلسطین اعمال می شود و ( این افراد و مقامات) در صورت ثبوت جرم، مستحق مجازات مطابق ماده ۱۲۹ قانون مجازات در مغرب خواهند بود.

جبهه حمایت از فلسطین در مغرب در پایان بیانیه خود خواستار لغو همه اقدامات مربوط به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اخراج نماینده این رژیم در مغرب و تصویب قانونی مبنی بر جرم بودن هرگونه عادی سازی روابط با آن رژیم شده است .

این جبهه از همه تشکل و گروه های مدافع حقوق بشر در مغرب خواسته تا در مقام موضع گیری و اقدام عملی با روند عادی سازی مخالفت کرده و از حقوق اساسی مردم فلسطین برای تشکیل دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف دفاع کنند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ قطع شده بود، اما در اواخر سال ۲۰۲۰ روابط دیپلماتیک میان دو طرف از سرگرفته شد و دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط افتتاح شد.

رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافقنامه سازش و عادی سازی روابط با مغرب نقشه وسیعی برای نفوذ گسترده در بخش های مختلف این کشور طراحی کرده است. تل آویو در همین راستا، همکاری های وسیع نظامی و تسلیحاتی را با مغرب آغاز کرده اند. کارشناسان منطقه شمال آفریقا این اقدام رژیم صهیونیستی را باعث برهم خوردن موازنه قوا و ثبات و آرامش این منطقه در آینده ارزیابی کرده و آن را خطری برای این کشورها و بروز تنش بین آنها دانسته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها