کارشناسان سیاسی: اوکراین میدان نبرد است، اما جنگ روسیه با ناتو و آمریکاست/ اروپا به دنبال شروع یک بحران هسته‌ای است

کارشناسان سیاسی: اوکراین میدان نبرد است، اما جنگ روسیه با ناتو و آمریکاست/ اروپا به دنبال شروع یک بحران هسته‌ای است
يکشنبه 20 آذر 1401 - 17:16

غرب ارسال تسلیحات به کی‌یف را از آغاز جنگ یک روز هم متوقف نکرده است و در این شرایط اوکراین تبدیل به انبار بزرگ تجهیزات نظامی شده است، با این اوصاف تحرکات اروپا نشان می‌دهد علاقه‌ای به پایان جنگ ندارد و حتی به دنبال تعمیق آن و شروع یک بحران هسته‌ای است.

العالم نظرکده

ناظران سیاسی در برنامه «مع‌الحدث» شبکه العالم ضمن تاکید بر این واقعیت که اگر جنگ اوکراین منجر به شکست روسیه شود، مسکو بدون شک از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد، گفتند: اوکراین میدان نبرد است، اما جنگ روسیه با ناتو و آمریکاست.

پژوهشگران سیاسی با اشاره به بودجه 19 میلیارد و 300 میلیون دلاری آمریکا برای تسلیح اوکراین، تاکید کردند: رئیس جمهور روسیه با خطاب قرار دادن ناتو و آمریکا می خواهد بگوید که اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، امکان وقوع جنگ هسته ای دور نخواهد بود، از سوی دیگر اوکراین ممکن است به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی که در اختیارش قرار می‌گیرد متوسل شود.

پژوهشگران سیاسی احتمال شکست روسیه در این جنگ را نزدیک به صفر دانستند و تاکید کردند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این گفته بود که مسکو ممکن است رسماً احتمال حمله هسته‌ای پیشگیرانه را برای خلع سلاح یک دشمن به دکترین نظامی خود اضافه کند، این در حالی است که درست چند روز پس از آن هشدار داد که امکان جنگ هسته‌ای در حال افزایش است و غرب را مقصر آن دانست.

از سوی دیگر به نظر کارشناسان تظاهرات ضد جنگ در آلمان، ثابت می کند که گروه‌های ملی اروپا با آنچه که اتفاق می افتد مخالف بوده و به این باور رسیده اند که اروپا علیه منافع خود و به سود آمریکا در حال نبرد است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها