در روز جهانی حقوق بشر؛

نگاهی به پرونده سیاه حقوق بشری رژیم عربستان

نگاهی به پرونده سیاه حقوق بشری رژیم عربستان
يکشنبه 20 آذر 1401 - 22:41

سازمان های بین المللی و کمیته های حقوق بشر بار دیگر از مقامات سعودی خواستند تا تجاوزات حقوق بشر را متوقف کنند و تمام زندانیان عقیدتی را فورا و بدون هیچ پیش شرطی آزاد کنند.

العالم ـ عربستان سعودی

رژیم سعودی صدها نفر از زندانیان عقیدتی اعم از مبلغان و فعالان و روزنامه نگاران را تحت بازداشت قرار داده است بدون آنکه دادگاهی برای محاکمه آنها تشکیل شود، این افراد در معرض انواع شکنجه ها قرار گرفتند و از حقوق یک زندانی نیز برخوردار نیستند.

عربستان سعودی طی دو سال گذشته شاهد بازداشت صدها نفر از فعالان و حقوقدانان به دلیل مواضع و درخواست های آنها برای انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی است، این در حالی است که سازمان های حقوق بشری بارها خواستار آزادی آنها شده بودند.

رژیم عربستان علیه تمام کسانی که خواه در شبکه های اجتماعی و یا به صورت علنی سخنی انتقاد آمیز بر زبان می آورند و یا دیدگاه خود را بیان می کنند، شیوه سرکوب و ارعاب را در پیش می گیرد، این شیوه در دوران ولایتعهدی بن سلمان شدت گرفت . او تمام کسانی را که با سیاست هایش مخالف هستند، تحت بازداشت درآورد.

فعالان شبکه های اجتماعی از مقامات آل سعود خواستند تا تمام نقض های حقوق بشری علیه صاحبان اندیشه را متوقف کنند و تمام کسانی را که ظالمانه تحت بازداشت درآمده اند، آزاد سازند.

سازمان های حقوق بشری که پرونده بازداشت شدگان سعودی را دنبال می کنند، تاکید دارند که تمام "بازداشت شدگان سپتامبر" در شرابط نابسامان بسر می برند. بسیاری از آنها بویژه سلمان العوده از بیماریهای متعدد رنج می برد. این در حالی است که مقامات سعودی به درخواست های مکرر خانواده های زندانیان برای ملاقات با آنها بی توجهی می کنند.

مقامات سعودی "بازداشت شدگان سپتامبر" و "بازداشت شدگان آوریل" را در اماکنی نامعلوم و آپارتمان های متعلق به سرویس امنیت دولت زندانی کرده اند. سرویس امنیت دولت نهادی است که بن سلمان برای بازداشت مخالفان خود تاسیس کرده است.

رژیم سعودی در سپتامبر 2017 میلادی دهها مبلغ، دانشگاهی، فعال، نویسنده و روزنامه نگار را بازداشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها