زلال قرآن (1746):

طهارت قلب چه نقشی در به سعادت رسیدن انسان دارد ؟

طهارت قلب چه نقشی در به سعادت رسیدن انسان دارد ؟
دوشنبه 21 آذر 1401 - 09:45

العالم - زلال قرآن

به صراحت بخش آخر آیه 6 سوره مبارکه مائده:
«...مَا يُرِيدُ اللَّـهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَـٰكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ»
ترجمه: (... خدا نمی‌خواهد هیچ گونه سختی برای شما قرار دهد، و لیکن می ‌خواهد تا شما را پاکیزه گرداند و نعمت خود را بر شما تمام کند، باشد که شکر او به جای آرید).
خداوند رحمان به فضل و عنایات خاص الخاص خود، اراده فرموده تا انسان ها با طهارت فکر و ذهن و قلب و روح خود از انواع آلودگیها، بخصوص تعلقات دنیائی و دلبستگی و وابستگی به مواهب مادی، به دل بریدن از غیر خدا و انقطاع الی الله توفیق یافته و در پرتو اخلاص کامل به درجه تسلیم و رضا برسند و در پرتو طهارت نفس به مرتبه اعلی شاکرین رسیده و شاکر نعمت‌های بی انتهای الهی باشند.
کسی که به این مرتبه اعلی توفیق یابد، ان شاءَالله در زمره مشمولین بخش دوم آیه 22 سوره مبارکه مجادله:
«... أُولَـٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَـٰئِكَ حِزْبُ اللَّـهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّـهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»
ترجمه: (... این مردم پایدارند که خدا بر دلهاشان (نور) ایمان نگاشته و به روح (قدسی) خود آنها را مؤید و منصور گردانیده و آنها را به بهشتی داخل کند که نهرها زیر درختانش جاری است و جاودان در آنجا متنعّمند، خدا از آنها خشنود و آنها هم از خدا خشنودند، اینان به حقیقت حزب خدا هستند، الا (ای اهل ایمان) بدانید که حزب خدا رستگاران عالمند).
در آمده و در بهشت رضوان الهی سُکنا داده می‌شود، و از نعمت‌های بیکران الهی برخوردار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها