زلال قرآن (1744)؛

جهت تاءثیر پذیری قلب انسان از انوار الهی چه شرایطی لازم است؟

جهت تاءثیر پذیری قلب انسان از انوار الهی چه شرایطی لازم است؟
يکشنبه 20 آذر 1401 - 20:16

العالم - زلال قرآن

دل انسان در اثر نور ایمان، تزکیه نفس و طهارت قلب، صفا و یکرنگی و صاف و صیقلی شدن به سوهان اخلاص، این قابلیت را پیدا می کند که بتواند با عرش خدا ارتباط پیدا کند و انوار الهی را درخود منعکس نماید، پس به گواه آیه 29 سوره مبارکه رعد:
« الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ»
ترجمه: (آنان که به خدا ایمان آورده و به کار نیکو پرداختند خوشا بر احوال آنها، و بازگشت و مقام نیکو آنها راست).

هرکس به ستون محکم ایمان تکیه زده وبا رعایت دقیق زهد وتقوا وحدود الهی به انجام اعمال صالحه بپردازد، عملاً قلب خویش را برای پذیرش انوارالهی آماده ومهیا می سازد، وبه شهادت بخش دوم آیه 18 سوره مبارکه فاطر:

«... إِنَّمَا تُنْذِرُالَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَمَنْ تَزَكَّىٰ فَإِنَّمَا يَتَزَكَّىٰ لِنَفْسِهِ وَإِلَى اللَّـهِ الْمَصِيرُ»
ترجمه: (... و تو تنها آنان را که درخلوت و پنهانی از خدای خود می‌ترسند و نماز به پا می‌دارند توانی خدا ترس و پرهیزگار گردانی. و هر کس خود را (از کفر و گناه واخلاق زشت) پاک و منزه ساخت سود و سعادتش بر خود اوست و بازگشت همه به سوی خداست).

هرکس با خوف و خشیت از خداوند عزّوجل به تزکیه و تطهیر نفس پرداخته و به اقامه نماز(عبادت و عبودیت خالصانه الهی) بپردازد، به صدق و صفای باطنی خواهد رسید و قلب او برای پذیرش انوار الهی مهیّا خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها