گزارش خبرنگار العالم از گلوله باران روستاهای رقه توسط ترکیه و گروه های وابسته به آن

گزارش خبرنگار العالم از گلوله باران روستاهای رقه توسط ترکیه و گروه های وابسته به آن
دوشنبه 21 آذر 1401 - 13:53

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن روستاهای صیدا، معلق و الدبس در منطقه عین عیسی در حومه رقه را گلوله باران کردند.

العالم - سوریه

حسام زیدان، خبرنگار العالم در سوریه به نقل از شاهدان عینی و منابع محلی سوریه در منبج، عین عیسی و عین العرب در حومه حلب گزار داد: ارتش سوریه ظرف دو روز گذشته با اعزام نیرو و تجهیزات سنگین نظامی شامل تانک، نفربر و موشک انداز، مواضع خود را در خطوط تماس با مناطق تحت اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن تقویت کرده است.

منابع محلی گفتند از وقتی که تهدیدهای ترکیه به تجاوز نظامی به خاک سوریه افزایش یافته است، تجهیزات سنگین دیگری نیز – علاوه بر این تجهیزات - از اوایل ماه جاری به منبج و عین العرب ارسال شده بود.

ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن، روز یک شنبه گذشته دو روستا را در منطقه تل تمر در حومه شمال غربی حسکه گلوله باران کردند.

به گفته منابع محلی تعدادی از گلوله های شلیک شده از سوی ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته – که در پایگاه تل مندل در حومه شمالی حسکه مستقر شده اند – به روستاهای تل اللبن و الکوزلیه در غرب تل تمر اصابت کرده و خسارات سنگینی به زیرساختهای این روستاها وارد آورده است.

منابع محلی روز شنبه هم گفته بودند که شهرک ابو راسین در حومه شمالی حسکه به دلیل تجاوزات ترکیه تخلیه شده، به دنبال حملات ترکیه خسارات سنگینی به اغلب خانه ها، خیابان ها و مزارع اطراف آن وارد آمده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها