نگرانی کاربران سعودی از سلامت استاد بازداشتی دانشگاه ریاض

نگرانی کاربران سعودی از سلامت استاد بازداشتی دانشگاه ریاض
سه شنبه 22 آذر 1401 - 14:43

کاربران فضای مجازی عربستان نسبت به وضعیت جسمانی انس مزروع، استاد بازداشت شده دانشگاه ریاض ابراز نگرانی کردند.

العالم - عربستان سعودی

حساب کاربری با نام «زندانیان عقیدتی» در توییتر با انتشار کلیپی از انس مزروع یادآوری کرد که وی از اسفند 1397 (مارس 2019 میلادی) به دلیل سخنرانی درباره شرایط زندان‌های عربستان سعودی بازداشت شد و همچنان در زندان است.

کابران عربستانی در زیر این توئیت ضمن انتقاد از فضای بسته سیاسی در حکومت بن‌سلمان نسبت به سلامت این استاد دانشگاه ابراز نگرانی کردند.

براساس گزارش فعالان عربستان، سرویس های امنیتی آل‌سعود، انس مزروع، استاد حقوق دانشگاه ملک سعود را ساعاتی پس از سخنرانی در نشست هم اندیشی حقوق بشر در نمایشگاه کتاب ریاض بازداشت کردند.

ویدئوی منتشر شده نشان می دهد مزروع در یک سمپوزیوم که در نمایشگاه کتاب در ریاض برگزار شد، درباره زندانیان عقیدتی و وضعیت زنان فعال و مدافع حقوق بشر که در بازداشت هستند، سخنرانی می کند.

فعالان فضای مجازی او را «قهرمان نمایشگاه کتاب» خواندند و شجاعت او را تمجید کردند.

محمد احمری در توییت خود نوشت: انس مزروع، قهرمان نمایشگاه کتاب و بسیار شجاع، با مسئولیت و دارای صداقت کلام است، مردم عربستان به افرادی مانند او نیاز دارند که شجاع، دوستدار وطن، اصلاح طلب واقعی و نه چاپلوس باشد که به خاطر عشق به کشورش، نظر خود را برای برطرف کردن عیب هایش به طور صریح بیان کند.»

پربیننده ترین خبرها