نارضایتی از طرح دولت انگلیس برای رانندگی پلیس در آمبولانس‌ها

نارضایتی از طرح دولت انگلیس برای رانندگی پلیس در آمبولانس‌ها
چهارشنبه 23 آذر 1401 - 07:41

فدراسیون پلیس انگلیس اعلام کرد در پی برنامه‌ریزی کارکنان بخش درمان برای اعتصاب، ممکن است که از اعضای پلیس خواسته شود تا رانندگی آمبولانس‌ها را برعهده بگیرند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش گاردین، «استیو هارتشورن» رئیس فدراسیون پلیس سه‌شنبه در بیانیه هشدارآمیزی به دولت انگلیس گفت: در این شرایط حساس، چنین درخواستی باعث نگرانی شدید من نسبت به رفاه افسران پلیس شده است. استفاده از افسران پلیس بعنوان راننده آمبولانس و کادر درمانی مجاز نیست.

هارتشورن توصیه‌ای به نافرمانی اعضای پلیس از این طرح نکرد اما هشدار داد که اگر افسران پلیس بعنوان رانندگان آمبولانس به کار گرفته شوند، بخش اجرای قانون لطمه خواهد دید.

رانندگان آمبولانس در انگلیس قرار است در اعتراض به وضعیت معیشتی در روزهای ۲۱ و ۲۸ دسامبر (۳۰ آذر و هفتم دی ماه) اعتصاب کنند.

هارتشورن با اتحادیه‌های اعتصاب‌کننده ابراز همدلی کرد و گفت که روحیه نیروهای پلیس نیز به دلیل کاهش حقوق و دستمزدها بسیار پایین است.

وی افزود: شاید ما بیشتر از دیگران با این نارضایتی‌ها از حقوق پایین و شرایط کاری نامناسب همراهی کنیم. حقوق افسران پلیس از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و انگلیس، به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها