رویکرد گزینشی غرب به موضوع حقوق بشر

رویکرد گزینشی غرب به موضوع حقوق بشر
چهارشنبه 23 آذر 1401 - 20:48

تشدید هجمه‌های اروپا علیه ایران، که در سایه وخیم شدن پرونده حقوق بشر در کشورهای غربی و آمریکا، صورت می‌گیرد، ناظران مسائل روابط بین‌الملل را شگفت‌زده کرده است.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی می‌گویند نحوه تعامل آمریکا و غرب به طور کلی با حقوق بشر بدین گونه است که اگر کشوری متحد و همسو با سیاست‌های آمریکا باشد نقض حقوق بشر در آن نادیده گرفته می‌شود ولی اگر کشوری، مخالف و دارای سیاست‌های مستقل باشد هر اقدامی در آن نقض حقوق بشر تلقی خواهد شد.

کارشناسان افزودند: غرب با انواع شیوه‌های فریبکارانه و با تحمیل تحریم‌هایی ، خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که در حمایت از حقوق انسان و تمدن انسانی پیشتاز است و در هر منطقه‌ای به سرنوشت انسان اهمیت می‌دهد.

آنها تأکید کردند: در صورت مخالفت کشورِ هدف با سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا، تحریم‌های غرب علیه این کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

از سوی دیگر، فعالان رسانه‌ای می‌گویند فهرست کشورهایی که می‌توانند از سوی غرب محکوم شوند و نیز کشورهایی که نباید محکوم شوند، از قبل آماده شده است.

روزنامه‌نگاران تصریح کردند: سازمان‌های مدافع حقوق بشر دستاویزی برای غرب و نیز بخشی از نظام امپریالیستی جهانی هستند که در خدمت منافع آمریکا است و این سازمان‌های حقوقی که دم از حقوق بشر در زمان صلح می‌زنند، در زمان جنگ‌افروزی آمریکا علیه کشوری، این سازمان‌ها همسو با منافع غرب و آمریکا موضع‌گیری می‌کنند.

تحلیلگران سیاسی بر این عقیده‌اند که آمریکا و به طور کلی غرب به دنبال تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران هستند تا این کشور را در مواجهه با ناآرامی‌ها و آشوب‌های داخلی اخیر دچار سردرگمی کنند.

تحلیلگران سیاسی افزودند: غرب می‌گوید تحریم‌های آمریکا و اروپا ، جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را هدف قرار می‌دهد، اما در واقع این تحریم‌ها ملت ایران را هدف قرار داده است.

تحلیلگران با اشاره به تحریم دارویی علیه ایران، تأکید کردند: چنین اقدام شنیع، غرب را از انسانیت تهی ساخته و ادعای آن در مورد حقوق بشر را رد می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها