دیپلمات روس: غرب، اروپا را در آستانه درگیری قرار داده است

دیپلمات روس: غرب، اروپا را در آستانه درگیری قرار داده است
پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 09:00

نماینده روسیه در سازمان ملل، گسترش ناتو را عامل قرار گرفتن اروپا در خطر درگیری دانست و گفت یکجانبه‌گرایی غرب باعث تضعیف نهادهای بین‌المللی شده است.

العالم _ روسیه

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که غرب، اروپا را در آستانه درگیری قرار داده است، اقدامی که می‌تواند کل جهان را به آتش بکشد.

نبنزیا بامداد پنجشنبه طی نشست شورای امنیت با بیان اینکه غربی‌ها حق ناتو را برای گسترش مطلق می‌دانند، توضیح داد که به‌دلیل رویکردهای یکجانبه‌گرایی و حفظ نظام تک‌قطبی جهان توسط آنها، اعتماد به نهادها و قوانین بین‌المللی تضعیف شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: «مشخص است که امروز در حال تصمیم‌گیری درباره مسئله آینده نظم جهانی هستیم؛ اینکه یک سلطه‌گر که قوانینی به‌نفع خود می‌گذارد را می‌پذیریم یا جهانی دموکراتیک، منصفانه و چندقطبی بدون باج‌خواهی، تسلط و استعمار نوین خواهیم داشت».

این دیپلمات روس با بیان اینکه غرب در حال اعمال خطوط تفرقه‌افکن در همه‌جای دنیا است، افزود: «آنها به‌دنبال گسترش دایره نفوذ خود به مناطق جدید هستند. بحران اوکراین نیز یک بحران نظام‌مند است که غرب تلاش می‌کند آغاز آن را به زمان عملیات ما تقلیل دهد».

فارس

پربیننده ترین خبرها