نمایندگان اتحادیه اروپا خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شدند

نمایندگان اتحادیه اروپا خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شدند
پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 19:08

۳۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شدند.

العالم - بحرین

پایگاه خبری العهد لبنان امروز (پنجشنبه) نوشت که ۳۱۶ عضو اتحادیه اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی دربند رژیم بحرین شدند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان اتحادیه اروپا با تصویب این قطعنامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط «عبدالهادی خواجه» و سایر زندانیان سیاسی بحرینی از جمله دکتر «عبد الجلیل السنکیس»، «ناجی فتیل»، «عبدالوهاب حسین»، «علی حاجی»، «شیخ علی سلمان» و «حسن مشیمع» شدند.

پیشتر، نماینده سابق پارلمان بحرین با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مخالف نظام آل خلیفه در زندان‌های این رژیم زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند، گفته بود که شکنجه‌ها، یورش‌های شبانه و دستگیری مردم، نقض حقوق بشر و سلب تابعیت شهروندان اصیل بحرینی ادامه دارد.

«جلال فیروز» با بیان اینکه در بحرین حتی با یک توئیت یک نفر بازداشت می‌شود و به زندان می‌رود، اضافه کرد: خفقان تا جایی است که شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند از انجام شعائر مذهبی خود محروم هستند.

همچنین کشورهای عضو شورای حقوق بشر در ۱۷ آبان امسال از رژیم بحرین خواسته بودند که به آزادی‌های مذهبی شیعیان احترام بگذارد و زندانیان سیاسی در این کشور را آزاد کند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها