تأکید میقاتی بر ادامه تحقیقات درباره کشته شدن یک نظامی ایرلندی در جنوب لبنان

تأکید میقاتی بر ادامه تحقیقات درباره کشته شدن یک نظامی ایرلندی در جنوب لبنان
جمعه 25 آذر 1401 - 13:28

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان بر ادامه تحقیقات درباره کشته شدن سرباز ایرلندی و ضرورت مجازات عامل قتل وی – در صورت اثبات جرم- تأکید کرد.

العالم - لبنان

میقاتی صبح امروز جمعه به منظور اعلام همدردی در پی کشته شدن یک نظامی ایرلندی و مجروح شدن سه تن دیگر در شهرک العاقبیه در جنوب لبنان، از مقر فرماندهی کل نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل – یونیفل - در جنوب لبنان در شهرک الناقوره بازدید کرد.

میقاتی به اتفاق سرلشکر جوزف عون فرمانده ارتش لبنان به الناقوره سفر کردند و ژنرال ارولدو لازارو ساینز، فرمانده یونیفل از آنان استقبال کرد. در این دیدار دو طرف درباره اوضاع جنوب لبنان بحث و گفتگو کردند. همچنین عملیات یونیفل و عملیات های مشترک آن با ارتش لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار میقاتی و سرلشکر عون کشته شدن یک نظامی ایرلندی را در حادثه العاقبیه به فرمانده یونیفل تسلیت گفتند و برای سه نظامی دیگر که در این حادثه مجروح شده اند، آرزوی سلامتی و بر ادامه همکاری با یونیفل و ضرورت تلاش برای بررسی همه ابعاد این حادثه و ادامه تحقیقات درباره آن و جلوگیری از تکرار آن در آینده تأکید کردند.

میقاتی همچنین تأکید کرد که لبنان خود را ملزم به اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل می داند و از این سازمان می خواهد "اسرائیل" را ملزم به پایبندی به اجرای کامل این قطعنامه و توقف تجاوزات مکرر به لبنان کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها