هشدار واشنگتن به اتباع خود در اردن

هشدار واشنگتن به اتباع خود در اردن
جمعه 25 آذر 1401 - 17:21

سفارت آمریکا در اردن به دنبال تحولات اردن به ویژه مناطق جنوبی این کشور، به اتباع خود در این کشور هشدار داد که به تجمعات نزدیک نشوند.

العالم - اردن

در پی اعتصاب گسترده کامیون‌داران در اردن، آمریکا سفر کارمندان خود به چهار استان اردن را ممنوع اعلام کرد.

سفارت آمریکا در اردن با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که سفر کارمندان امریکایی به استان‌های «الکرک، الطفیله، معان و عقبه» تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم به علت گزارش‌ها درباره اعتراضات گسترده و آتش‌زدن لاستیک خودروها و پرتاب سنگ به خودورهای عابر در همه نقاط اردن به خصوص استان‌های جنوبی گرفته شده است.

در بیانیه رسمی سفارت آمریکا تاکید شده است که موارد بسته شدن جاده‌ها و حوادث امنیتی مرتبط و غیر قابل پیش‌بینی به صورت مکرر در اردن رخ می‌دهد و نیروهای امدادرسان نیز نمی‌توانند خود را به محل حوادث برسانند.

در این بیانیه همچنین از شهروندان امریکایی خواسته شده است که از تجمعات فاصله بگیرند و در صورت بسته شدن راه‌ها مسیر خود را تغییر دهند و در صورت هر خطری مراتب را به پلیس اعلام کنند.

این در حالی است که کامیون‌داران اردنی از 5 دسامبر اعتصابات گسترده ای را در شبکه حمل و نقل این کشور اجرا کرده‌اند. این اعتصابات پس از افزایش قیمت بنزین به 1.29 دلار و قیمت دیزل به 1.26 دلار انجام شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها