پادشاه اردن: به هرکسی به اموال عمومی آسیب بزند با قاطعیت برخورد میشود

پادشاه اردن: به هرکسی به اموال عمومی آسیب بزند با قاطعیت برخورد میشود
جمعه 25 آذر 1401 - 19:19

پادشاه اردن روز جمعه به معترضان در این کشور هشدار داد و گفت که با کسانی که به اموال عمومی آسیب میزنند با قاطعیت برخورد میشود.

العالم - اردن

«عبدالله دوم» پادشاه اردن روز جمعه در سخنانی گفت: «با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست گرفته و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد».

پادشاه اردن در ادامه سخنانش گفت: «ما توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی پذیریم».

در پی افزایش اعتراضات به سوخت در جنوب اردن، سازمان امنیت عمومی این کشور از کشته شدن یک افسر ارشد از نیروهای پلیس خبر داد.

این افسر پلیس در جریان مدیریت تظاهرات در منطقه «الحسینیه» در استان جنوبی «معان» بر اثر اصابت گلوله واقعی به ناحیه سر کشته شده است.

سازمان امنیت عمومی در گزارش خود اعلام کرده که علاوه بر این افسر پلیس، برخی افراد دیگری نیز در جریان آنچه مقامات اردنی تحت عنوان «خرابکاری غیرقانونی» توصیف می‌کنند، مجروح شده‌اند.

کشور اردن از هفته گذشته تاکنون، شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای در درخواست راه‌حل برای بحران اقتصادی خفه کننده‌ای است که اردنی‌ها را به خیابان آورده است. یکی از مهم‌ترین اعتصاب های چند روز اخیر، اعتصاب رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی به دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها