واکنش وزیر کشور اردن به کشته شدن معاون رئیس پلیس «معان» در جریان اعتراضات

واکنش وزیر کشور اردن به کشته شدن معاون رئیس پلیس «معان» در جریان اعتراضات
جمعه 25 آذر 1401 - 17:46

وزیر کشور اردن اعلام کرد که «ما تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ خواهیم کرد و کشته شدن «عبدالرزاق دلابیح» معاون رئیس پلیس استان «معان» اردن بدون مجازات نخواهد ماند».

العالم - اردن

وزیر کشور اردن در پی کشته شدن «عبدالرزاق دلابیح» ددر جریان اعتراضات دیشب مردم این کشور به افزایش قیمت سوخت افزود: «قتل «عبدالرزاق دلابیح» بدون مجازات نخواهد ماند. در چند روز گذشته چندین هجوم به نهادهای دولتی و اعمال خشونت آمیز صورت گرفته است. ما تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ خواهیم کرد و نیروهای امنیتی را در مناطقی که ناآرام هستند، تقویت خواهیم کرد. من از شهروندان می خواهم که بین اعتراض مسالمت آمیز و اعمال خشونت آمیز تمایز قائل شوند.

وی تصریح کرد: دولت از همان روز اول اعتراضات به خواسته رانندگان اعتصاب کننده پاسخ داد. هیچ کس اجازه نخواهد داشت از کلام و رفتار مسالمت آمیز ما، برای آسیب رساندن به اماکن دولتی و اموال عمومی سوء استفاده کند.

وزیر کشور اردن ادامه داد: حق بیان مسالمت آمیز برای همه محفوظ و مجاز است، اما تنها به این شرط که از اعمال خشونت آمیز استفاده نشود. دیگر اجازه حمله به کامیون های باری را نخواهیم داد و از این پس هیچ کس حق استفاده از زور برای نقض قانون را نخواهد داشت.

او ادامه داد: «اقدامات امنیتی ما فقط علیه کسانی است که از خشونت استفاده می کنند و به اموال عمومی آسیب می رسانند. برخی در این مدت به کارهای خشونت آمیزی مانند آتش زدن مؤسسات دولتی و خصوصی و قطع برق مناطق اقدام کردند.»

پربیننده ترین خبرها