رئیس سیا: رابطه ایران و روسیه برای دوستان ما تهدید است

رئیس سیا: رابطه ایران و روسیه برای دوستان ما تهدید است
شنبه 26 آذر 1401 - 11:27

رئیس سیا درباره رابطه ایران و روسیه گفت چیزی که در حال شکل‌گیری است را دست‌کم می‌توان مراحل آغازین یک شراکت دفاعی تمام‌عیار میان دو طرف قلمداد کرد.

العالم - اروپا

ویلیام برنز رئیس سیا در مصاحبه با پی.بی.اس گفت: درباره رابطه ایران و روسیه بسیار نگران است و در ادامه مدعی شد «در طول تاریخ، بی‌اعتمادی زیادی میان روس‌ها و ایرانی‌ها وجود داشته اما آن‌ها اکنون به یکدیگر نیاز دارند».

وی افزود: چیزی که در حال شکل‌گیری است را دست‌کم می‌توان مراحل آغازین یک شراکت دفاعی تمام‌عیار میان ایران و روسیه قلمداد کرد.

برنز سپس ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت: ایرانی‌ها به روس‌ها پهپاد می‌دهند که باعث کشته شدن غیرنظامیان اوکراینی حتی در همین لحظه‌ای که داریم امروز صحبت می‌کنیم، می‌شود و روس‌ها هم در حال بررسی‌ روش‌هایی برای حمایت‌ از ایران در زمینه‌های فنی و فناوری هستند. این موضوع تهدیدهایی واقعی برای همسایه‌های ایران و برای بسیاری از دوستان و شریکان ما در همسایگی ایران ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، این ادعاها در حالی است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه ۲۴ آذر در بیانیه‌ای در واکنش به جمع بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اعتراض به تحریم‌های غیرقابل قبول و بی مبنای این اتحادیه، بار دیگر اعلام کرد: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در بحران اوکراین، حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و ضرورت پایان بخشی به مخاصمه از طریق راه‌حل‌های سیاسی است. همانطور که مکررا از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران تأکید شده است ما هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده‌ایم، همه همکاری‌های دفاعی و تسلیحاتی ایران با سایر کشورها نیز همسو با حقوق و تعهدات بین‌المللی ایران بوده است.

پربیننده ترین خبرها