صنعاء: عربستان از ترس تحویل سلاح‌های روسی به ما، به فکر کسب رضایت مسکو افتاد

صنعاء: عربستان از ترس تحویل سلاح‌های روسی به ما، به فکر کسب رضایت مسکو افتاد
شنبه 26 آذر 1401 - 12:29

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام آمادگی برای افزایش درگیری‌های محتمل با ائتلاف سعودی، تصریح کرد که عربستان از ترس رسیدن سلاح‌های روسی به ما، در پی کسب رضایت مسکو برآمده است.

العالم - یمن

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: صنعا در مقابل افزایش درگیری‌های ناشی از توافقنامه بین امارات و دولت مستعفی عدن، دست‌بسته نخواهد بود.

براساس این گزارش، البخیتی از جنبش انصارالله یمن امروز (شنبه، ۱۷دسامبر) تاکید کرد که توافقنامه همکاری امنیتی بین ابوظبی و عدن هیچ مشروعیتی ندارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: عربستان سعودی از ترس اینکه مبادا مسکو تسلیحاتی به ما بدهد سعی کرد تا رضایت روسیه را کسب کند.

البخیتی در این باره گفت: پس از ناکامی ائتلاف سعودی در دستیابی به اهداف میدانی، تغییر عمده‌ای در مواضع عربستان و امارات در قبال یمن ایجاد شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این که «تل‌آویو طرفی بود که برای خروج امارات از یمن وارد بازی شد» افزود: «دولت‌ها مشروعیت خود را از داخل کشورها می‌گیرند، نه از انتصاب از خارج یا از ولی‌عهد دولت‌ها».

به گزارش فارس، شورای رهبری ریاست جمهوری منصوب شده از سوی عربستان سعودی، پنجشنبه گذشته توافقنامه‌ای را با امارات و برای «همکاری نظامی-امنیتی و مبارزه با تروریسم» امضا کرد.

در همین راستا، دولت صنعا هفته گذشته موافقتنامه همکاری اعلام‌شده میان امارات و شورای ریاستی منصوب شده از سوی عربستان سعودی در زمینه‌های نظامی، امنیتی و مبارزه با تروریسم را، رد و غیرقابل قبول خواند.

پربیننده ترین خبرها