اذعان کی‌یف به قصدش برای کشتن ژنرال ارشد روسیه

اذعان کی‌یف به قصدش برای کشتن ژنرال ارشد روسیه
يکشنبه 27 آذر 1401 - 17:06

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد نیروهای کی‌یف تلاش کردند «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه را در جریان بازدید وی از خطوط مقدم در اوکراین بکشند.

العالم - اروپا

«الکسی آرستوویچ» دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد: نیروهای کی‌یف تلاش کردند تا «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه را در جریان بازدید از خطوط مقدم در اوکراین بکشند.

آرستوویچ این اظهارات را در واکنش به گزارش یکشنبه (۱۸ دسامبر) نیویورک تایمز که مدعی شده بود واشنگتن تلاش کرد تا کی‌یف را از هدف قرار دادن فرمانده ارشد روس در ماه آوریل منصرف کند، بیان کرد.

منابع این روزنامه ادعا کردند آمریکا اطلاعات درباره بازدید احتمالی برنامه‌ریزی شده گراسیموف از خطوط مقدم را از دولت زلنسکی پنهان کرده بود، زیرا نگران بود حمله به یک دارایی ارزشمند روسیه می‌تواند منجر به درگیری بین نیروهای روسیه و آمریکا شود. با این حال به ادعای این گزارش، اوکراین از طریق کانال‌های خود از این سفر آگاه شد.

یک مقام ارشد آمریکایی به نیویک تایمز گفت «به آن‌ها گفتیم این کار را نکنید. ما اینطور بودیم "آهای، این خیلی زیاد است"». طبق این گزارش، کی‌یف با این حال، مواضعی را که تصور می‌شد گراسیموف در آن باشد، گلوله‌باران کرد اما بر ژنرال روس بی‌اثر بود.

به گزارش شبکه راشا تودی، دستیار زلنسکی گفت: «بگذارید یک راز وحشتناک را برملا کنیم. گراسیموف در ایزیوم بود و ما به سمت او شلیک کردیم. این اتفاق افتاد». به گفته وی، کی‌یف مقرهای نبرد را که رئیس ستاد کل ارتش رسیه از آن‌ها بازدید کرده بود، مورد حمله قرار داد اما گراسیموف پیش از گلوله‌باران آنجا را ترک کرده بود.

طبق این گزارش، ایزیوم شهری در منطقه خارکیف در شمال شرقی اوکراین است که بین آوریل تا سپتامبر تحت کنترل نیروهای روسیه بود. مسکو هرگز رسما سفر این فرمانده ارشد به اوکراین در ماه آوریل را تایید نکرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، این فرمانده تنها در اوایل ژوئیه از نیروهای روسیه در خط مقدم دیدن کرد.

پربیننده ترین خبرها