شیخ قاووق: نتانیاهو از رویارویی با حزب الله هراس دارد

شیخ قاووق: نتانیاهو از رویارویی با حزب الله هراس دارد
يکشنبه 27 آذر 1401 - 19:18

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد که روابط حزب الله و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) خوب و بر اساس همکاری و هماهنگی مداوم است.

العالم - لبنان

به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: رابطه همکاری و هماهنگی میان حزب الله و نیروهای یونیفل وجود دارد و این رابطه پایدار و مستمر است؛ چراکه حزب الله به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ احترام می‌گذارد.

شیخ قاووق درباره تغییر موضع بنیامین‌نتانیاهو نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در قبال توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان نیز گفت: بیش‌ترین چیزی که نتانیاهو (نخست وزیر مامور کابینه رژیم صهیونیستی) از آن می‌ترسد رویارویی با حزب‌الله است و این دلیل عقب نشینی وی از تهدیدات خود مبنی بر رد توافق ترسیم مرزها است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان نیز خواستار توافق داخلی و چشم ندوختن به خارج شد.

شیخ قاووق تاکید کرد: حزب الله روی میانجیگری خارجی حساب نمی‌کند و خواستار اجماع و توافق داخلی است، چراکه توافق مطمئن‌ترین، کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه حل است.

وی ادامه داد: هر روزِ لبنان که بدون رئیس جمهور سپری می‌شود، درد و رنج لبنانی‌ها نیز بیشتر می‌شود و فرصت‌های لبنانی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی و ثبات کشور از دست می‌رود.

شیخ قاووق خاطرنشان کرد: گروه منطق چالش و تقابل کشور را وارد تونلی تاریک کرده است که جز اجماع و توافق راهی برای خروج از آن وجود ندارد و کسانی که منتظر وساطت خارجی هستند، دورترین راه حل را برای بحران برگزیده‌اند.

پربیننده ترین خبرها