کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خطاب به ایلان ماسک: به آزادی بیان احترام بگذار

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خطاب به ایلان ماسک: به آزادی بیان احترام بگذار
دوشنبه 28 آذر 1401 - 11:18

«فولکر تُرک» کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از ایلان ماسک مالک توئیتر خواست به آزادی بیان کاربران این پلتفرم اجتماعی احترام بگذارد.

العالم - آمریکا

تارنمای هیل با انتشار این خبر، نوشت: این درخواست مقام سازمان ملل در واکنش به تعلیق حساب کاربری تعدادی از روزنامه نگاران برجسته مطرح شده است.

ماسک همچنین حساب کاربری را که از آن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی درباره جت خصوصی این میلیاردر استفاده می شد، تعلیق کرده است.

اظهارات فولکر ترک بعد از نظرسنجی ماسک از کاربران توئیتر و اعلام لغو تعلیق حساب کاربری روزنامه نگاران در این رسانه مطرح شده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در توئیتی ضمن استقبال از این خبر نوشت: این که حساب کاربری روزنامه نگاران رفع تعلیق شده خبر خوبی است اما همچنان نگرانی های جدی وجود دارد. توئیتر باید به حقوق بشر احترام بگذارد.

فولکر تورک ماه گذشته نیز در نامه ای سرگشاده به ماسک از وی خواسته بود رعایت حقوق بشر را سرلوحه مدیریت توئیتر قرار دهد.

وی با استفاده از هشتگ ایلان ماسک، نوشت: ماسک باید تصمیماتش را بر پایه سیاست هایی که به حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان احترام می گذارد، اتخاذ کند.

ماسک در زمان خرید توئیتر مدعی شده بود که می خواهد به حق آزادی بیان احترام بگذارد که اقدامش در تعلیق حساب کاربری روزنامه نگاران باعث شد به ریاکاری متهم شود.

وی روز یکشنبه اعلام کرد که سیاست جدید توئیتر اجازه نمی دهد که کاربرانش برخی از لینک ها را در پلتفرم های شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارند.

خرید توئیتر از سوی ماسک در اکتبر گذشته به ارزش ۴۴میلیارد دلار جنجال هایی را برانگیخت. ماسک بلافاصله پس از خرید توئیتر صدها نفر از کارمندان این مجموعه را اخراج کرده که شامل مدیران اجرایی این شبکه اجتماعی می شود. همچنین هیات مدیره این پلتفرم اجتماعی را منحل کرد

مالک جدید توئیتر بعلاوه حساب‌های کاربری بسیاری از چهره‌های راست‌گرا را که به دلیل نقض سیاست‌های مقابله با سوء استفاده و سخنان نفرت‌انگیز منع شده بودند، بازیابی کرده است.

نظرسنجی از کاربران توئیتر درباره کناره گیری ایلان ماسک

ایلان ماسک همچنین در یک نظرسنجی که روز یکشنبه انجام شد، از کاربران این رسانه اجتماعی پرسید آیا به نظر آنها او باید از مدیریت اجرایی توئیتر کناره گیری کند؟

به گزارش ایرنا بنابر گزارش های منتشر شده، تا روز یکشنبه حدود ۵۸ درصد از کاربران توئیتر گفتند که ماسک باید از این پست کناره گیری کند، اما ۴۲ درصد همچنان معتقد بودند که او باید به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرعامل ۵۱ ساله توئیتر همچنین در توییتی عنوان کرده که نظرسنجی ها برای تصمیم گیری در مورد سیاست های اصلی شرکت در آینده ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها