کان: «عصای موسی» یک سال کنترل دوربین‌های امنیتی اسرائیل را در دست داشت

کان: «عصای موسی» یک سال کنترل دوربین‌های امنیتی اسرائیل را در دست داشت
سه شنبه 29 آذر 1401 - 07:42

کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی از هک گسترده و طولانی مدت دوربین‌های امنیتی رژیم توسط گروه هکری «عصای موسی» و ناتوانی نیروهای امنیتی در مقابله با آن خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه صهیونیستی کان گزارش داد که تشکیلات امنیتی رژیم به مدت یک سال می‌دانست که یک گروه هکری کنترل ده‌ها دوربین امنیتی اسرائیلی را در دست گرفته است اما اقدامی در مقابل انجام نداد. در نتیجه این گروه، فیلم‌هایی از سراسر اسرائیل از جمله یک تاسیسات نظامی در سال گذشته و حمله ماه گذشته در قدس منتشر کرد.

در یکی از این فیلم‌ها تصاویری از مناطق اطرف شرکت مقاطعه‌کار نظامی «رافائل» در حیفا منتشر شد. همچنین تصاویری از دوربین‌های مداربسته در بیت‌المقدس و تل‌آویو نیز منتشر شدند.

کان افزود: این گروه هکری «عصای موسی» نام دارد و قادر بود دوربین‌ها را حرکت داده و آنها را زوم کند. آنها برای مدتی طولانی کنترل دوربین‌ها را در اختیار داشتند. هنوز مشخص نیست که آیا امنیت دوربین‌ها در مقابل هکرها تامین شده است یا خیر.

مقام‌های امنیتی صهیونیستی مدعی شدند، ویدیوهایی که گروه هکری منتشر کرد، توسط دوربین های غیرنظامی ضبط شده بود و به هیچ شبکه امنیتی متصل نبودند.

این شبکه مدعی شد که در گزارش کامل خود به تلاش هکرها برای نظارت بر مقام‌های ارشد صهیونیستی و عوامل پشت پرده گروه عصای موسی پرداخته است.

به گزارش ایرنا؛ گروه هکر موسوم به «عصای موسی» پیشتر اواخر آبان ماه سال گذشته اعلام کرد که به اطلاعات دولتی رژیم صهیونیستی دست یافته است و نقشه ها و اطلاعات حائز اهمیت مربوط به تاسیسات حیاتی این رژیم را با دقت ۵ سانتی‌متر در اختیار گرفت.

تارنمای خبری لبنانی "المُدُن"، اطلاعات یاد شده در بردارنده تصاویر سه بعدی از سایر مناطق در فلسطین اشغالی است.

بدین ترتیب گروه مزبور توانست " تحریم بین المللی " که مانع از دستیابی به تصاویر هوایی دقیق از مناطق موجود در فلسطین اشغالی می شود را دور بزند.

این گروه یک نوار ویدیویی منتشر کرد که عکس ها و نقشه‌های تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی را نشان می دهد، عصای موسی اعلام کرد که این ویدیو نمونه ای از تصاویر دقیقی است که پس از نفوذ به زیرساخت فضای مجازی دولت رژیم صهیونیستی آنها را هک کرده و در اختیار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها