رژیم صهیونیستی: به خاطر اوکراین منافع خود را با روسیه به خطر نمی‌اندازیم

رژیم صهیونیستی: به خاطر اوکراین منافع خود را با روسیه به خطر نمی‌اندازیم
يکشنبه 27 آذر 1401 - 22:44

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در تازه‌ترین موضع‌گیری خود درباره جنگ اوکراین گفت که «روابط تل آویو با مسکو محدودیت‌هایی را برای اسرائیل در رابطه با بحران اوکراین ایجاد می‌کند».

العالم ـ فلسطین اشغالی

«میخائیل برودسکی» سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف اعلام کرد که از نارضایتی برخی یهودیان اوکراینی از مواضع تل آویو در قبال جنگ اوکراین مطلع است.
به گزارش واشنگتن پست، برودسکی گفت که «روابط اسرائیل و روسیه محدودیت‌ها و موانعی را ایجاد می‌کند که نمی‌توان از آن عبور کرد».
وی ادامه داد: «هیچ دولت اسرائیل منافع ما با روسیه را به خاطر هیچ کس از جمله اوکراینی‌ها به خطر نمی اندازد».
این در حالی است که میخائیل برادسکی سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین چند ماه پیش همزمان با اوج تنش در روابط تل آویو و مسکو (در دولت لاپید) و وعده تلافی جویانه مقامات روس برای بسته شدن «آژانس یهود» در خاک روسیه گفته بود که تل آویو کمک‌های غذایی برای اوکراین کمک‌های غذایی و نظامی ارسال خواهد کرد.
این جدیدترین موضع‌گیری رژیم صهیونیستی پس از روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید رژیم محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، در دولت قبلی رژیم صهیونیستی به ریاست یائیر لاپید، مقامات صهیونیست با بی توجهی به روابط تل آویو و مسکو، علنا حمایت خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند تا جایی که روابط دو طرف به شدت دچار تنش شد.
به دنبال روابط متشنج مسکو و تل آویو پس از وقوع جنگ اوکراین، معاون وزیر امور خارجه روسیه به شدت از کابینه لاپید انتقاد کرد و ارسال تجهیزات نظامی اسرائیل به ارتش اوکراین را نشانه موضع خصمانه تل آویو نسبت به روسیه خواند.
پیشتر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه رژیم صهیونیستی را به حمایت از نئونازی ها در اوکراین متهم کرده بود.

پربیننده ترین خبرها