ایران به رژیم بن‌سلمان افتخار دشمنی نمی‌دهد!

ایران به رژیم بن‌سلمان افتخار دشمنی نمی‌دهد!
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 13:54

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد سردار شهید حاج حسن ایرلو، سفیر سابق ایران در یمن، رژیم سعودی را نه جزو دشمنان اصلی جمهوری اسلامی بلکه آن را رژیمی تفاله خواند که ارزش دشمنی را ندارد.

العالم- کشکول

به رغم ضررهایی که رژیم سعودی از طریق سیاست‌هایش به منافع کشورهای منطقه و از جمله ایران وارد کرده است ولی جمهوری اسلامی هرگز این رژیم را دشمن خود نخوانده بلکه آن را ابزار دست آمریکا و اسرائیل معرفی کرده است.

محمد بن‌سلمان، که قدرت‌طلب‌ترین نوه پادشاه موسس رژیم سعودی به‌شمار می‌رود و رویای پادشاهی در ۵ دهه آتی را دارد در خوش‌خدمتی به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی، پادشاهان سابق سعودی را رو سفید کرده است. او در این خوش‌خدمتی به نحوی افراط می‌کند که با ایران به عنوان دشمن اصلی تعامل می‌کند؛ موضعی که خود بن‌سلمان علنا اعلام کرده و گفته است که ایجاد روابط طبیعی میان ریاض و تهران غیرممکن است. در واقع، این شاهزاده چنین مواضع خود را بر مبنای مسائل دینی و اعتقادی اتخاذ می‌کند.

برای اینکه بن‌سلمان رویکرد ایران‌ستیزی خود را به آمریکا ثابت کند مواضعی که درخصوص مسائل عربی و اسلامی و در راس آنها قضیه فلسطین اتخاذ کرده، کاملا مطابق و همسو با مواضع رژیم صهیونیستی است به نحوی‌که تشخیص میان آنها دشوار است.

بن‌سلمان چنین سیاستی را پیش گرفته تا به آمریکایی‌ها اطمینان دهد که در صورت ابقای خود در مسند قدرت، نه تنها طوری دشمنی خواهد بود که ایران و محور مقاومت را از ضربه زدن به اسرائیل یا تهدید امنیت آن باز دارد بلکه آماده است که همچنین منافع عربستان سعودی را قربانی صهیونیست‌ها کند و موید آن، جنگ یمن و حجم خسارات مالی و نظامی است که به رژیم سعودی وارد شده است. رژیم بن‌سلمان به خاطر خوش‌خدمتی به اسرائیل و آمریکا، جنگ یمن را آغاز کرد و با وجود سپری شدن تقریبا ۸ سال از این جنگ، ولی ریاض هیچ دستاورد و اهدافی را محقق نکرده است.

بن‌سلمان هر اندازه تلاش کند که ایران را دشمن کشور خود، در نزد آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها معرفی کند ولی ایران این افتخار را به او نمی‌دهد که رژیم سعودی را دشمن خود بخواند. بن‌سلمان و آل سعود فقط ابزار دست باندهای آمریکایی و اسرائیلی هستند؛ باندهایی که ایران مجدانه درصدد حذف‌شان از منطقه و نجات دادن ملت‌های منطقه از شر آنها است.

پربیننده ترین خبرها