سفر مقام عالی روس به چین همزمان با سفر رییس چمهور اوکراین به آمریکا

سفر مقام عالی روس به چین همزمان با سفر رییس چمهور اوکراین به آمریکا
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 13:37

خبرگزاری رسمی چین "شینهوا" در حالی ساعتی پیش از سفر دیمیتری مدودف نخست وزیر سابق و رئیس حزب روسیه متحد به پکن و دیدار وی با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خبر داده که رسانه های غربی نیز از سفر امروز رییس جمهوری اوکراین به آمریکا و نهایی شدن کمک 2 میلیارد دلاری و تحویل موشک های پاتریوت به کی اف در این سفر خبر می دهند.

العالم - آسیا

تارنمای روزنامه چینی چاینا دیلی نیز با انتشار این خبر، ملاقات دو مقام عالی روس و چین را سازنده توصیف کرد و نوشت دو طرف در خصوص موضوع های مرتبط با روابط دو جانبه، جنگ اوکراین و دیگر مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

رسانه های چین تا کنون به جزئیات و محتوای بیشتری درباره ملاقات مدودف با شی جینپنگ نپرداخته اند.

خبرگزاری رویترز هم در خبری، سفر مدودف به چین را غیرمنتظره خواند و نوشت که محور اصلی این سفر، گفت و گو در خصوص جنگ اوکراین و موضوع های مرتبط با روابط دوجانبه و راهبردی دو کشور بوده است.

رویترز نوشت: مدودف گفت و گوهای خود با شی جینپینگ را مفید توصیف کرده است.

رویترز به نقل از مدودف نوشت:با رئیس جمهوری چین درباره همکاری های میان احزاب حاکم در دو کشور ، روابط دو جانبه در چارچوب شراکت راهبردی دو کشور از جمله در زمینه اقتصادی و تولیدات صنعتی گفت و گو کردیم. همچنین درباره مسائل بین المللی به ویژه درباره جنگ اوکراین با رئیس جمهوری چین گفت و گو کردیم.

سفر مقام عالی روسیه به چین درحالی صورت گرفته است که رسانه های غربی طی روزهای اخیر از سفر قریب الوقوع رییس جمهوری اوکراین به آمریکا و اعطای سلاح و کمک های مالی به کی یف طی این سفر خبر داده بودند.

درهمین زمینه بلومبرگ امروز گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که اعطای حدود 2 میلیارد دلار کمک مالی و تحویل موشک‌های پاتریوت به کی‌یف را - در زمستان امسال - در سفر روز چهارشنبه (امروز) ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به واشینگتن برای سخنرانی در کنگره آمریکا نهایی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها