کابینه نتانیاهو در تعلیق

کابینه نتانیاهو در تعلیق
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 13:57

امروز در حالی مهلت دهه روزه بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی پایان می یابد که پیش‌بینی می‌شود حتی در صورت قطعی شدن همراهی احزاب شریک در ساعات باقی‌مانده، کابینه تا ۲ جولای(۱۲ دی) تشکیل نشود.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» پیش بینی کرد به احتمال زیاد بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود تا آخر امشب در تماس با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، تشکیل کابینه این رژیم را اعلام کند.

این رسانه صهیونیستی در عین حال نوشت: نتانیاهو می تواند از هرتزوگ بخواهد تا به مدت چهار روز دیگر هم برای تشکیل ائتلاف به وی مهلت دهد.

«تایمز اسرائیل»، گذراندن لوایح مورد نیاز برای تغییر قوانین جهت راضی کردن شرکای خود از میان دیگر احزاب راست را فرایند دیگری عنوان کرد که نتانیاهو باید پیش از برگزاری مراسم سوگند عملیاتی کند.

این رسانه صهیونیستی نوشت: بعد از اطلاع نتانیاهو به رئیس کنست (پارلمان) درباره تشکیل ائتلاف، وی یک هفته فرصت خواهد داشت تا مراسم سوگند را برگزار کند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با اشاره به تعطیلی کنست رژیم صهیونیستی تا روز دوشنبه هفته آینده و فرصت یک هفته ای بعد از آن، پیش بینی کرد نتانیاهو تا ۲ جولای برای برگزاری مراسم سوگند کابینه فرصت داشته باشد و به این ترتیب بتواند تغییرات قانونی مورد نیاز برای تشکیل کابینه را به تصویب کنست برساند.

گزارش های تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از اعضای ائتلاف نتانیاهو ابراز امیدواری کردند که کابینه پیش از پایان هفته آینده تشکیل شود.

لاپید: قوانین نتانیاهو غیردموکراتیک و فسادساز هستند

یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی و رهبر حزب مخالف در کنست جدید رژیم صهیونیستی طی پیامی در فیسبوک نوشت: همکاران ما در کنست ساعت های زیادی را برای بررسی راه های جلوگیری از تصویب این قوانین غیردموکراتیک و زمینه ساز فساد انجام داده اند.

وی افزود: بدون تلاش های ما، کابینه نتانیاهو ۱۰ روز پیش تشکیل شده و قوانین مورد نیازش را بی دردسر تصویب کرده بود.

رهبر حزب «یش عتید» با اشاره به تغییر رئیس کنست و قرار گرفتن نفر دوم حزب لیکود در راس آن، اعتراف کرد که توانایی احزاب مخالف محدود شده است.

افزایش قدرت وزیر امنیت داخلی در پلیس از جمله قوانینی است که نتانیاهو برای جلب نظر ایتامار بن گویر رهبر حزب دینی «عوتسما یهودیت» باید پیش از برگزاری مراسم سوگند در کنست تصویب کند.

قانون دیگری که باید در کنست تصویب شود اصلاح قانونی است که به بزالل اسموتریچ به عنوان وزیر دارایی اجازه خواهد داد تا سرهنگ مسئول امور شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری در وزارت جنگ را منصوب کند.

این قانون همچنین شرایط برای تصدی منصب وزارت داخله و بهداشت توسط آریه درعی رهبر حزب دینی «شاس» را باوجود داشتن محکومیت کیفری فراهم خواهد کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» دلیل طول کشیدن تشکیل کابینه توسط نتانیاهو را بی اعتمادی شرکای ائتلاف به وی عنوان کرد و افزود: باتوجه به بدعهدی های گذشته نتانیاهو، احزاب راست برای تشکیل ائتلاف، وعده ها را رد می کنند و فقط آنچه که نقد به آنها داده شود را می پذیرند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها