کشته و زخمی شدن ۶ نظامی درپی انفجار در أبین یمن

کشته و زخمی شدن ۶ نظامی درپی انفجار در أبین یمن
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 17:59

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه از کشته و مجروح شدن شش نظامی وابسته به امارات در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در استان أبین یمن خبر دادند.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی در استان ابین یمن در این باره اعلام کردند که عناصر القاعده یک بمب کار گذاشته شده در یک خودروی نظامی متعلق به گروه جدایی طلب موسوم به «شورای انتقالی جنوب» مورد حمایت امارات را در منطقه «وادی الخیاله» در شهرستان «المحفِّد» واقع در شمال شرق استان أبین منفجر کردند.

برپایه این گزارش، این انفجار منجر به کشته شدن سه نفر از نظامیان مورد حمایت امارات و زخمی شدن سه نفر دیگر شد که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این دومین انفجار مشابه طی یک هفته گذشته در استان ابین است و منابع خبری جمعه شب گزارش داده بودند، انفجار بمب در مسیر نیروهای وابسته به امارات متحده عربی در استان ابین واقع در جنوب یمن، ۱ کشته و ۵ زخمی برجای گذاشت.

«شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن سیطره دارد.

دولت منحل شده مستعفی و فراری یمن و شورای انتقالی جنوب ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ماه ۹۸) با وساطت عربستان و با هدف به اصطلاح تحقق صلح در جنوب یمن توافق صلح ریاض را امضا کردند.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منحل شده منصور هادی در شهر عدن در مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع دولت فراری و مستعفی وی، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی و تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.

پربیننده ترین خبرها