رشد ابتلا به کرونا در چین/ نخست‌وزیر هند از مردم خواست ماسک بزنند

رشد ابتلا به کرونا در چین/ نخست‌وزیر هند از مردم خواست ماسک بزنند
جمعه 2 دی 1401 - 18:19

نارندرا مودی نخست وزیر هند در گرماگرم افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در چین، از مردم خواست ماسک بزنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

العالم - آسیا

به نقل از روزنامه مینت چاپ هندوستان، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند پنجشنبه شب در بحبوحه افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در چین، نشست بررسی برگزار کرد.

نخست وزیر هند در این نشست خواستار افزایش آزمایش کووید-۱۹ شد و از مردم خواست نکات ایمنی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را بار دیگر رعایت کنند.

این کشور در اوایل سال جاری میلادی پس از کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، مقررات کوویدی از جمله استفاده از ماسک را کاهش داده بود.

هند در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ شاهد دو موج مرگبار ابتلا به این بیماری ویروسی بود و دولت به دلیل مدیریت موج دوم کرونا در تابستان ۲۰۲۱ که منجر به مرگ هزاران نفر شد، هدف انتقادات شدید قرار گرفت.

بر اساس داده‌های دولتی، هند در حال حاضر نزدیک به سه هزار و ۴۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا دارد و براساس همین آمار وزارت بهداشت آن اعلام کرده است که جای نگرانی وجود ندارد، اما گزارش‌ها از افزایش موارد ابتلا در چین باعث ایجاد هراس میان مردم شده است.

مقامات ارشد بهداشتی از مردم خواسته اند دوزهای تقویتی واکسن را دریافت کنند. تاکنون بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کووید در این کشور تجویز شده، اما تنها ۲۷ درصد از جمعیت دوز تقویت کننده (بوستر) را تزریق کرده اند.

دولت مودی اعلام کرده است که هنوز برنامه ای برای توقف پروازها از کشورهای دارای افزایش شمار مبتلایان ندارد، اما آزمایش مسافران در فرودگاه های بین المللی را از سر گرفته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها