راز دروغ های نتانیاهو و زلنسکی و کف زدن های کنگره

راز دروغ های نتانیاهو و زلنسکی و کف زدن های کنگره
شنبه 3 دی 1401 - 11:05

"سخنرانی سراسر دروغ" روز چهارشنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا از هر نظر شباهت کاملی به "سخنرانی دروغین" سال 2015 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دوره سابق خود در همین مکان، دارد.

العالم - تحلیل روز

در آن زمان وقتی که نتانیاهو درباره "خطر برنامه هسته ای ایران" هشدار می داد، اعضای کنگره بلند می شدند و با شور و هیجان فراوان برایش کف می زدند با اینکه می دانستند این مرد دروغ می گوید. روز چهارشنبه گذشته هم صدای کف زدن در کنگره آمریکا پیچید. آنها این بار دروغ های زلنسکی را درباره خطر پهپادهای ایرانی برای زیرساخت های اوکراین تأیید می کردند با اینکه می دانند او دروغ می گوید.

به نظر می رسد تنها چیزی که در این قبیل مناسبت ها برای آمریکایی ها مهم است این است که ایران متهم شود. آنها در سال 2015 در حالی برای نتانیاهو – که درباره خطر قریب الوقوع برنامه هسته ای ایران هشدار می داد – کف زدند که همین مرد در سال 1992 در گفتگو با یکی از شبکه های تلوزیونی رژیم صهیونیستی گفته بود: "ایران تا 3 یا 5 سال دیگر به سلاح هسته ای دست خواهد یافت". او در سال 1996 هم همین ادعا را این بار در کنگره تکرار کرد.

طبق اسناد ویکی لیکس، نتانیاهو در سال 2009 – زمانی که برای نخست وزیری کاندید شده بود – هشدار داده بود: "ایران تا 2 یا 3 سال دیگر به سلاح هسته ای دست می یابد". و از آن مسخره تر این است که پس از رسیدن به قدرت در دیدار با هیئت آمریکایی گفته بود: "ایران عملا به قدرت ساخت بمب اتم دست یافته است و ظرف یک تا دو سال دیگر چندین بمب خواهد ساخت".

این مرد درغگو در سال 2015 در گفتگو با مجله آتلانتیک گفت که ایران، تبدیل به قدرت هسته ای شده است.

در این بین به یاد ماندنی ترین دورغ نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران، نمایش مسخره او در سال 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل بود که با یک نقاشی از یک بمب پشت تریبون رفت و گفت که ایران تا چند ماه دیگر بمب هسته ای می سازد.

شاید تعجب کنید که پس چرا آمریکایی ها در سال 2015 برای نتانیاهو کف زدند؟ در واقع تا وقتی که هدف، ایران است نباید از این قبیل رفتارها تعجب کرد. آمریکایی ها در آن زمان که در اوج کینه و دشمنی با ایران بودند فکر نمی کردند که این همه کینه روزی تبدیل به دستمایه تمسخر و شوخی و جوک شود. آنها که خود را "ابرقدرت جهان" می دانستند اکنون محتاج "اسرائیل" شده اند که بیاید و اسرار ایران را برایشان فاش کند!!

همین نمایش مسخره چهارشنبه گذشته در کنگره تکرار شد منتها این بار توسط یک هنرپیشه واقعی که خیلی بهتر از نتانیاهو، نقش بازی می کند. زلنسکی، یک کمدین اوکراینی است که به آمریکا رفت تا یک راز خیلی مهم را فاش کند؛ رازی که می تواند سرنوشت جنگ را عوض کند. این راز این بود که "پهپادهای ایرانی" همه آن چیزهایی را که قدرت نظامی روسیه ظرف 10 ماه نتوانسته نابود کند، از بین برده اند. زلنسکی حتی هشدار داد که "پهپادهای مرگباری که ایران صدها فروند از آنها را به روسیه داده است زیرساخت های استراتژیک اوکراین را تهدید می کنند" و اگر جلوی این حمله ها گرفته نشود "ایران به دیگر متحدان شما هم حمله می کند". چنین دروغی به واقع ارزش آن را داشت که همه اعضای کنگره بایستند و برای ان کف بزنند؛ این همان دروغی است که آمریکا به آن احتیاج دارد و زلنسکی در ازای میلیاردها دلار پول و سکوهای پرتاب موشک، این کار را به خوبی انجام داد.

وقتی که آمریکا تأکیدهای مکرر ایران درباره عدم ارسال پهپاد به روسیه و تکذیب های مکرر روسیه در این مورد را نادیده می گیرد و وقتی که غرب به رغم تاریخ پر از دروغ و نیرنگ خود نمی تواند حتی یک سند ملموس درباره ادعاهای خود ارائه دهد و وقتی که آمریکا پس از گذشت ماه ها از اولین دروغ زلنسکی درباره پهپادهای ایرانی اعلام می کند که کمیته حقیقت یاب تشکیل می دهد، دیگر چه نکته قابل اعتمادی در این میان باقی می ماند؟

اینجاست که باید پرسید آمریکایی ها دقیقا به چه دلیل برای زلینسکی کف زدند؟! آنچه که مسلم است این است که آنها می دانند که او دروغ می گوید؛ این را هم می دانند که نتانیاهو و زلنسکی شاگردان یک معلم هستند. اینها همه دنباله روی هم هستند و همه به این خفت و آبروریزی راضی هستند البته تا وقتی که هدف همه آنها تحریک علیه ایران باشد.

سعيد محمد – العالم

پربیننده ترین خبرها