زلنسکی کمک‌ به ادامه جنگ اوکراین را حمایت از دموکراسی دانست

زلنسکی کمک‌ به ادامه جنگ اوکراین را حمایت از دموکراسی دانست
پنج‌شنبه 1 دی 1401 - 09:42

رییس‌جمهوری اوکراین در نشستی با اعضای کنگره آمریکا خواستار ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از کی‌یف شد و اظهار داشت: این یک سرمایه گذاری برای «امنیت جهانی و دموکراسی» است.

العالم - آمریکا

ولودیمیر زلنسکی که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین و با امید تقویت توان دفاعی اوکراین با ادامه حمایت آمریکایی‌ها از جنگ به این کشور سفر کرده است، ساعاتی پیش در نشستی با اعضای کنگره متشکل از نمایندگان و سناتورها برای آن‌ها سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنانش با بیان اینکه اوکراین همچنان محکم در این جنگ ایستاده و عقب نخواهد کشید، از آمریکایی‌ها و همه آن‌هایی که در این مدت ۱۰ ماهه از آغاز جنگ از کی‌یف حمایت کرده‌اند تشکر کرد.

زلنسکی اظهاراتش را با اشاره به ارزش‌های مشترک اوکراین و آمریکا ادامه داد و تاکید کرد که جهان چنان به هم پیوسته است که کشورها نمی‌توانند این جنگ را نادیده بگیرد.

بنابر این گزارش، رییس‌جمهوری اوکراین سپس با طرح مساله توان ناکافی دفاعی و نظامی اوکراین در برابر روسیه گفت: بله ما مهمات داریم، از شما به خاطر آن ممنونیم؛ اما آیا این مهمات کافی است. صادقانه بگویم خیر.

وی با ادعای اینکه اوکراین برای استقلال و آزادی می‌جنگند، از آمریکا خواست تا حمایت خود از این کشور در جنگ را ادامه دهد.

زلنسکی در ادامه تلاش برای راضی کردن اعضای کنگره به ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین گفت: شما با این پول به یک نیازمند کمک نمی‌کنید بله این یک سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت جهانی و دموکراسی است که ما آن را مسئولانه به کار می‌گیریم.

رییس‌جمهور اوکراین همچنین بار دیگر با تکرار ادعای همکاری ایران و روسیه و استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی در حمله به تاسیسات انرژی این کشور، از کنگره خواستار حمایت از اوکراین برای مقاومت در برابر این حملات شد.

خواسته دیگر زلنسکی از اعضای کنگره حمایت و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بود.

وی در بخش پایانی این اظهارات، پرچمی با امضای سربازان اوکراینی به عنوان هدیه و تشکر از سلاح‌های آمریکایی به کنگره تقدیم کرد.

زلنسکی پیش از این در یک نشست دوجانبه با جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا درباره روش‌هایی که واشنگتن می‌تواند به حمایت از اوکراین ادامه دهد، تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها