برای اولین بار؛

نیروهای مصری وارد جزیره راهبردی «میون» یمن شدند

نیروهای مصری وارد جزیره راهبردی «میون» یمن شدند
شنبه 3 دی 1401 - 15:05

یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که چند روز پیش یک واحد نظامی مصری وارد جزیره راهبردی «میون» واقع در قلب تنگه باب المندب شده است که در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی است.

العالم - یمن

پایگاه خبری عربی ۲۱ امروز (شنبه) به نقل از این منبع نظامی یمنی که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر افزود: به نظر می رسد ورود این یگان مصری سرآغاز حضور نظامی مصر در خاک یمن در جزیره میون در تنگه باب المندب واقع در دریای سرخ است.

به گفته این منبع، این اقدام چندی روز پس از تصدی فرماندهی نیروی عملیات مشترک (۱۵۳) در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن توسط ارتش مصر صورت گرفت. نیروی عملیات مشترک شامل نیروهای نظامی عربستان، مصر، امارات، اردن و ایالات متحده است.

این منبع خاطرنشان کرد: یگان نظامی مصر در چند روز گذشته اقدام به نصب و راه اندازی یک سیستم راداری و دستگاه های ارتباطی متعلق به نیروهای مشترک دریایی در این جزیره یمنی واقع در یکی از مناطق تردد دریایی مهم جهان برای حمل و نقل انرژی و محموله های تجاری کرده است.

ارتش مصر در در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد: فرماندهی نیروی عملیاتی مشترک (۱۵۳) در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن را برای مقابله با فعالیت های تروریستی در تنگه باب المندب، دریای سرخ و خلیج عدن برعهده گرفته است.

به نوشته عربی 21، مصر به باور خود این ماموریت را بر اساس همکاری نزدیک با نیروهای دریایی کشورهای یاد شده برعهده گرفته است تا مسئولیتهای مشترک خود را در جهت بهبود محیط امنیتی در همه مناطق و خطوط دریایی و تأمین امنیت تردد امن برای حرکت جریان کشتی ها از طریق خطوط دریایی بین المللی به انجام دهد.

به گزارش ایرنا، جزیره میون در اشغال نیروهای متجاوز اماراتی است و پیشتر خبرهایی از برنامه مشترک ابوظبی و تل آویو برای احداث پایگاهی نظامی در آن منتشر شده بود. دولت نجات ملی یمن در صنعا هنوز واکنشی این خبر از جمله حضور نظامیان مصری در خاک یمن نشان نداده است.

دولت نجات ملی یمن همواره بر لزوم خروج همه اشغالگران خارجی از سراسر خاک یمن و پایان تجاوزگری و محاصره این کشور تاکید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها