انصارالله، ائتلاف سعودی را تهدید کرد

انصارالله، ائتلاف سعودی را تهدید کرد
شنبه 3 دی 1401 - 06:39

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن جمعه شب هشدار داد: اگر ائتلاف متجاوز به سوی راه حل [برای پایان جنگ] پیش نرود، متجاوزان باید انتظار چیزهایی را داشته باشند که در تمام مراحل این جنگ روی نداده است.

العالم - یمن

به گزارش تارنمای شبکه "المسیره" یمن، ژنرال جلال الرویشان به آمادگی نیروهای مسلح یمن برای همه سناریوها اشاره و تشریح کرد: نیروهای مسلح ما یدطولایی برای حمله به اهدافی دارند که ائتلاف سعودی انتظار آن را ندارد، نیروهای ما در هر زمان آماده هستند و این مسأله محدود به دوران تهدید یمن نمی شود.

وی همچنین هشدار داد: هرگونه تشدید تنش در منطقه در نتیجه مانع تراشی ائتلاف متجاوز، مسؤولیت کامل آن برعهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

معاون نخست وزیر یمن با اشاره تلویحی نسبت به حمله یمنی ها به تأسیسات نفتی عربستان نیز گفت: عربستان شرایط مناسبی ندارد و یمن در جایگاه ژئوپلتیک خود دارای قدرت تأثیرگذاری بر بازار انرژی است و هرگز این گونه نیست که در موقعیتی قرار گیرد که تنها بازنده [این عرصه] باشد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: گام بسیار خوبی در چارچوب موافقت با پرداخت حقوق کارمندان حاصل شود، هرچند همچنان برخی موارد اختلافی در این موضوع وجود دارد.

معاون نخست وزیر یمن افزود: هیأت عمانی نقش میانجی را میان صنعا و کشورهای متجاوز را برعهده دارد و این امیدواری وجود دارد که موضوعی محقق شود، اما سه نوبت توافق آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل متحد نشان داد که کشورهای متجاوز هیچ هدفی و نیتی برای رفع درد و رنج ملت ما ندارند.

وی اظهار کرد: هیأت عمانی حامل مواضع و پیام های کشورهای متجاوز در مسأله پرداخت حقوق کارمندان یمنی بود که حدود یک ملیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، درحالی که این مسأله برای ما این گونه است که باید کشورهای ائتلاف اجازه بدهند که حقوق ۳۰ میلیون مردم کل یمن پرداخت شود.

الرویشان گفت: کشورهای متجاوز به دنبال آن هستند که موضوع پرداخت حقوق کارکنان را به عنوان یکی از مسائل مورد مذاکره مطرح کنند، درحالی این مسأله یکی از حقوق ملت ماست.

وی بیان کرد: ما می خواهیم که حقوق تمام کارکنان کشور از غیر نظامی گرفته تا نظامی به عنوان کارمند پرداخت شود.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن افزود: موضع ما ثابت و سقف خواسته های ما این گونه است که باید محاصره یمن لغو، جنگ متوقف و تمام نیروهای خارجی از کشورمان خارج شوند و در کنار پرداخت غرامت، باید حقوق کارمندان یمنی نیز پرداخت شود.

وی افزود: نمی توان به یک راه حل سیاسی دست یافت، در حالی که کشور تحت اشغال و محاصره قرار دارد.

این مقام یمنی مذاکره برای لغو محاصره یمن و پایان اشغالگری و حمله ائلاف میان دولت نجات ملی و کشورهای متجاوز و حل سیاسی آن است که پس از لغو محاصره و پایان حملات میان یمنی‌ها انجام می شود.

الرویشان افزود: باید موضوع بشردوستانه را از مسأله سیاسی و نظامی متمایز کرد، چرا که این یک دیدگاه منطقی است که قوانین بین المللی و تعالیم آسمانی نیز آن را تأیید می کنند.

وی ادامه داد: برای این که سیاستمداران و نظامیان به راه حلی در مذاکرات دست یابند، هیچ ارتباطی به ۳۰ میلیون یمنی ندارد که از مشکلات بشردوستانه رنج می برند.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به این که " به صورت کلیدخالت آمریکا برای حفظ منافع خود در منطقه و در مقابله با بلوک شرق صورت می گیرد"، از کشورهای عضو ائتلاف خواست که منافع خود را به دور از دخالت آمریکا" درنظر گیرند.

وی در پایان با بیان این که هرچه ائتلاف سعودی گفت، تنها وعده و وعیدهایی بود که در واقعیت محقق نشد، افزود: نمی توان از مطالبه حقوق ملت یمن عقب نشینی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها