دست‌کم 18 نفر بر اثر توفان مهیب در سراسر آمریکا کشته شدند

دست‌کم 18 نفر بر اثر توفان مهیب در سراسر آمریکا کشته شدند
يکشنبه 4 دی 1401 - 10:07

آمریکا با یکی از سهمگین‌ترین توفان‌های زمستانی در سالیان اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، یک توفان زمستانی کم‌سابقه با درنوردیدن سراسر ایالات متحده، دست‌کم 18 نفر را از پای درآورد، برق صدها هزار خانه و کسب و کار را قطع کرد و میلیون ها نفر را با تهدید خاموشی مواجه کرد.

این توفان، بیشترین سطح از قدرت خود را در شهر بوفالو در ایالت نیویورک به نمایش گذاشت. وزش بادهای مهیب سبب شد فرودگاه بین‌المللی شهر تعطیل شود.

مقامات در سراسر ایالات متحده، مرگ و میر افراد را به قرار گرفتن در برابر توفان، تصادفات اتومبیل، سقوط درخت و سایر اثرات توفان نسبت داده اند.

دست‌کم 3 نفر در منطقه بوفالو جان خود را از دست دادند، از جمله دو نفر که در خانه های خود نتوانستند به‌موقع از خدمات اورژانس پزشکی استفاده کنند زیرا خدمه اورژانس قادر نبودند در بحبوحه کولاک تاریخی به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین کولاک های سهمگین، باران یخ زده و سرمای شدید برق را در مناطقی از ایالت مِین گرفته تا سیاتل قطع کرد. یک اپراتور بزرگ شبکه برق نیز به 65 میلیون نفر در سراسر شرق ایالات متحده هشدار داد ممکن است خاموشی برنامه‌ریزی‌شده در دستور کار قرار گیرد.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد حدود 60 درصد از جمعیت ایالات متحده با نوعی هشدار آب و هوای زمستانی مواجه شدند و دمای هوا از شرق کوه‌های راکی تا منطقه آپالاچیان به شدت پایین‌تر از حد معمول است.

بنا بر داده‌های وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware، همزمان با آماده شدن میلیون ها آمریکایی برای سفر در ایام کریسمس، بیش از 2 هزار و 360 پرواز در داخل یا خارج از ایالات متحده به مقصد این کشور در روز شنبه لغو شد.

پربیننده ترین خبرها