سردار باقری: ایران جزء 5 قدرت پهپادی جهان/ برتری هوایی آمریکا از بین رفته است/ واکنش به ادعای حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

سردار باقری: ایران جزء 5 قدرت پهپادی جهان/ برتری هوایی آمریکا از بین رفته است/ واکنش به ادعای حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین
يکشنبه 4 دی 1401 - 15:55

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جوسازی امروز دنیای استکبار در حوزه استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، بخشی از جنگ روانی دشمن است.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی نیرو‌های مسلح که صبح امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، در جمع خبرنگاران، درخصوص توان پهپادی کشور و تأثیرگذاری آن در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج قدرت پهپادی جهان محسوب می‌شود و این مهم حاصل 37 سال تجربه از اوایل دوران دفاع مقدس تاکنون است.

سرلشکر باقری افزود: در این حوزه نیرو‌های مسلح با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور و بهره‌گیری از تجربیات عملیاتی خود و همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند قدرت پهپادی کشور را ارتقا و توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه توان پهپادی نیرو‌های مسلح در بیش از 15 رشته عملیاتی تثبیت شده است، گفت: سامانه‌های پهپادی ما از جهت دقت، ماندگاری و مداومت عملیاتی و اجرای مأموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند و مأموریت‌های متنوعی را انجام می‌دهند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: جوسازی امروز دنیای استکبار در حوزه استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، بخشی از جنگ روانی دشمن است و جدای از اینکه بسیاری از این مطالب ممکن است دروغ باشد، اما به‌واقع نشان از اثربخشی و اهمیت و رتبه بالای جمهوری اسلامی در حوزه پهپاد است.

سرلشکر باقری ادامه داد: فرمانده سابق سنتکام، تروریست آمریکایی بیان کرد که "برای نخستین‌بار در دوران بعد از جنگ جهانی دوم برتری هوایی آمریکا به‌هم خورده است و دیگر ما نمی‌توانیم در صحنه‌ای که ایرانی‌ها حضور پهپادی دارند، برتری هوایی داشته باشیم."، به‌واقع بیان این موضوع اعتراف بزرگ و تحقیرآمیزی برای آمریکایی‌هاست و این واقعیت دارد که آنان این برتری هوایی را از دست داده‌اند و این موضوع در سراسر منطقه‌ای که اراده حضور در آن را داشته باشیم، قابل اجراست.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: نیرو‌های مسلح کشور به رشد و توسعه پهپادی خود ادامه خواهند داد و مطابق با مسائل و خط‌مشی‌های جمهوری اسلامی با سایر کشور‌ها به همکاری پهپادی می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در دو سال اخیر با اضافه شدن رژیم صهیونیستی به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکایی‌ها موسوم به سنتکام در صدد هستند که در محدوده پیرامونی جمهوری اسلامی حضور نظامی پیدا کنند و بتوانند قدری از عقب‌ماندگی خود را که در مواجهه با جهان اسلام و تهدیدات فراوانی که از ناحیه دنیای اسلام احساس می‌کنند، جبران کنند.

سردار باقری با توجه به مواضع اخیر مقامات رژیم صهیونیستی گفت: اخیراً سخنانی توسط مقامات نظامی و سیاسی آن‌ها در این ایام که دوران اوج ضعف رژیم صهیونیستی است، می‌شنویم که ارزشی ندارد و اجمالاً باید بگویم که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در کمال آمادگی و اقتدار قرار دارند و ما به هرگونه تجاوزی که به سرزمین ما صورت گیرد با قاطعیت پاسخ خواهیم داد.

وی تصریح کرد: امروز هم توان و هم اراده مقابله با تهدیدات وجود دارد و هر کشوری که بخواهد مبدأ سوءنیتی علیه ملت ایران و تمامیت ارضی کشورمان باشد، فارغ از اینکه موضع بی‌اطلاعی اتخاذ کنند، ما کشور مبدأ و متجاوز را با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهیم کرد. امیدوارم منطقه با آرامش، صلح و برادری بتواند نمونه پیشرفت و تکامل در جهان باشد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی نهادهای نظامی کشور گفت: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش جمهوری‌ اسلامی، سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی کشور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان بسیج مستضعفین همگی در حوزه‌های قرآنی در سطح کشور پیشگام هستند.

سرلشکر باقری با اشاره به تلاش نیرو‌های مسلح در جهت اعتلای فرهنگ قرآنی، بیان کرد: بحمدالله نیرو‌های مسلح امروز در حوزه تربیت حافظان قرآنی به توفیقات ارزشمندی دست یافته‌اند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: تاکنون در بخش‌های قرائت، مفاهیم، تفسیر و تدبر در قرآن کریم فعالیت‌های گسترده‌ای در مجموعه نیرو‌های مسلح انجام شده است که این موضوع نیرو‌های وظیفه و بسیجی را نیز در بر می‌گیرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: بحمدالله امروز فعالیت‌های قرآنی در سطح کارکنان و خانواد‌ه‌های نیرو‌های مسلح تعمیق یافته است و این موضوع با روند تکاملی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه تقدیرنامه‌های مختلف کشوری که حاکی از کسب رتبه‌های برتر قرآنی نیرو‌های مسلح در کشور است، مشاهده شد و همچنین حضور در مسابقات قرآنی با سایر کشور‌های اسلامی و کسب رتبه در این حوزه نیز حائز اهمیت است.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه "امروز رقابت بزرگی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح نیرو‌های مسلح ایجاد شده است"، عنوان کرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با قرآن، افزایش دارالقرآن‌ها و محافل قرآنی و همچنین نوشتن پایان‌نامه‌های تکمیلی با موضوع قرآن از جمله مواردی است که در سطح نیرو‌های مسلح به آن توجه شده است.

پربیننده ترین خبرها